Junior/Medior Integraal Adviseur Milieukwaliteit

Omgevingsdienst West-Holland

Sluit op: 4 feb 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 17 februari 2025
Eind datum: 17 februari 2026

Organisatie
Met advies, vergunningverlening, toezicht en handhaving draagt de Omgevingsdienst West-Holland bij aan een fijne omgeving om te wonen en werken. Dat doen we in opdracht van gemeenten en de provincie. Zo’n 190 deskundige collega’s werken samen aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Kortom: werken bij de Omgevingsdienst doet ertoe!

Team
Team Integraal advies is onderdeel van de afdeling Omgevingstaken en bestaat op dit moment uit 10 collega’s. Het is een gevarieerd, gedreven en betrokken team dat zich bezighoudt met zaken op het gebied van ruimtelijke ordening en milieu. De belangrijkste activiteiten zijn adviseren over ruimtelijke vraagstukken op verschillende milieuaspecten én het leiden/meewerken van en aan projecten over onderwerpen zoals Schiphol, milieueffectrapportages en de Omgevingswet. Daarnaast zijn onze specialisten de vraagbaak voor gemeenten voor milieuvragen in brede zin.

Opdracht
Als integraal adviseur omgevingstaken adviseer je opdrachtgevers over omgevingstaken, ondersteun je hen bij het opstellen van beleidsdocumenten en help je bij het uitvoeren van projecten. Je weet helder te krijgen wat de klantvraag precies is en coördineert de werkzaamheden. Je stelt integrale milieuadviezen op, onderhoudt klantcontacten en stemt af bij complexe vragen. Vanuit jouw expertise overleg je met specialisten en/of projectleiders uit allerlei disciplines en adviseer je management en medewerkers. Binnen het team signaleer je verbeteringen van werkprocessen. Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan de veranderende rol van de integraal adviseur, nu de Omgevingswet het wetgevend kader is.

Wat zijn je taken:
– Het helder krijgen van de klantvraag en het coördineren van de werkzaamheden;
– Het uitzetten van de adviesvraag van de opdrachtgevers onder de verschillende vakspecialisten en het bewaken van de tijdsplanning;
– Het opstellen van de integrale milieuadviezen voor gemeenten m.b.t. ruimtelijke planprocedures;
– Het onderhouden van het klantcontact en intern afstemmen bij complexe vragen;
– Het aandragen van verbeteringen t.b.v. van werkprocessen binnen het cluster;
– Een actieve bijdrage leveren aan en voorbereid zijn op de veranderende rol van de Integraal Adviseur nu de Omgevingswet het vigerend wetgevend kader is.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 6 en 7 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 6 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als junior adviseur binnen het ruimtelijk domein.
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding.
  • Aantoonbare kennis door middel van een opleiding of werkervaring met Omgevingswet en milieuwetgeving, benoem waar dit is opgedaan.
  • Aantoonbare werk of stage ervaring binnen een overheidsinstelling.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur binnen het ruimtelijk domein van een omgevingsdienst, provincie of gemeente.
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van de integrale milieuadviezen m.b.t. ruimtelijke planprocedures.
  • Aantoonbare werkervaring met het onderhouden van klantcontacten.
  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur), motiveer dit in het cv.

Competenties:
– Uitstekend mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
– Je denkt mee met initiatiefnemers, je kunt omgaan met deadlines en tijdsdruk;
– Hoofdzaken kan je makkelijk scheiden van bijzaken;
– Je werkt zelfstandig maar je bent ook een echte netwerker en kunt goed samenwerken wanneer dit nodig is;
– Je denkt na over het creëren van oplossingen en beschikt over een loyale, flexibele en klantgerichte instelling.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx