Organisatie
Gemeente Zeist is een moderne werkgever met betrokken medewerkers. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig, en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Hierdoor zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. We willen flexibel inspelen op wat er in de samenleving speelt en juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt. Iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen is welkom om te solliciteren.
Team
Het team Ruimtelijke Ontwikkeling maakt beleid en werkt aan het mogelijk maken van ruimtelijke initiatieven. Het bestaat uit ca. 40 medewerkers en zorgt voor uiteenlopende projecten en ontwikkelingen. Vanuit stedenbouw, erfgoed, planologie en vergunningen denken en praten we mee over ruimtelijke initiatieven die Zeist mooier maken. We adviseren, zorgen voor bestemmingsplannen, behandelen aanvragen, verlenen omgevingsvergunningen, zorgen voor toezicht en handhaving en geven juridisch advies op het vlak van omgevings- en handhavingsrecht.
Opdracht
Als senior casemanager vergunningen help je ruimtelijke initiatieven van inwoners en ondernemers te vertalen. Je behandelt conceptaanvragen en aanvragen om omgevingsvergunningen en toetst deze aan het omgevingsplan, beleidsstukken en regelgeving. Je bent scherp op het hoe en waarom van deze regels en durft de grenzen van wat kan en mag op te zoeken. Wet- en regelgeving zie je als leidraad en niet als anker. Als verbinder tussen de organisatie, inwoners en ondernemers begeleid je klanten in hun zoektocht naar een passende ruimtelijke ontwikkeling waar draagvlak voor ontstaat.
CV-eisen
– Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente worden in overleg gepland. Kandidaten die worden uitgenodigd, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, dient deze in het handelsregister geregistreerd te staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Eisen
- Afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener Wabo of senior casemanager bij een gemeentelijke instelling.
- Aantoonbare werkervaring als senior casemanager/bouwplantoetser met complexe aanvragen bij een gemeente.
- Aantoonbare kennis van wetgeving, inclusief Omgevingswet, Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl) en Wet kwaliteitsborging voor het bouwen (Wkb).
Wensen
- Afgeronde opleiding op universitair master niveau in de richting van bouwkunde of stedenbouw of vergelijkbaar.
- Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener Wabo, casemanager of bouwplantoetser bij een gemeente.
- Aantoonbaar afgeronde cursus/opleiding Bouwbesluit (ABW 1 of ABW 2).
- Afgeronde cursus/opleiding Omgevingswet & Wet kwaliteitsborging.
Competenties
– Communicatief: In staat complexe vraagstukken helder uit te leggen aan inwoners, ondernemers en collega’s.
– Politiek sensitief: Bewust van de bestuurlijke context en in staat belangen af te wegen.
– Klantgericht: Oplossingsgericht denken met oog voor de behoeften van inwoners en ondernemers.
– Resultaatgericht: Gericht op het behalen van concrete resultaten binnen gestelde termijnen.
– Analytisch: In staat om complexe vraagstukken te ontleden en terug te brengen tot concrete oplossingen.