Beleidsadviseur grondzaken

Gemeente Veere

Sluit op: 12 feb 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zeeland
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 12 februari 2025
Eind datum: 12 mei 2025

Organisatie Gemeente Veere
Onze organisatie telt ongeveer 280 medewerkers. Deze medewerkers zijn verdeeld over zes afdelingen; Bedrijfsvoering, Openbare Ruimte, Dienstverlening, Ruimtelijke Ontwikkeling, Maatschappelijke Ontwikkeling en Programma’s & Projecten. Je toekomstige collega’s ervaren korte lijnen binnen de gemeente Veere, een informele werksfeer, vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en uitdaging in hun functie.

Opdracht
Als beleidsadviseur grondzaken ga jij je bezig houden met (complexe) vraagstukken rondom grondzaken en gebiedsontwikkeling. Je schrijft, actualiseert en geeft uitvoering aan ons integrale grondbeleid op basis van gemeentelijke ambities en doelen richting de toekomst. Je adviseert hierin de rol vanuit de gemeente om regie te hebben en sturing te geven aan ruimtelijke doelstellingen. Je gaat aan de slag met:

  • Advisering over tactische grond- en vastgoedaankopen (locaties en strategieën) voor diverse beleidsvelden ten behoeve van de realisatie van hun beleidsdoelen (bijvoorbeeld naar aanleiding van het programma Wonen en het bedrijventerreinenprogramma). Je werkt hierbij nauw samen met de programmamanagers en projectleiders;
  • Advisering over het tactisch inzetten van grondinstrumentarium zoals onteigening, gemeentelijk voorkeursrecht en anterieure contractvorming ten behoeve van ruimtelijke doelstellingen;
  • Regisseren van de complexere transacties voor onroerende zaken, zoals verwerving, uitgifte en zakelijke rechten en de naleving van overeenkomsten;
  • Redigeren en begeleiden van overeenkomsten in samenwerking met de projectleiders en juristen;
  • Regie voeren op onderhandelingen over de zakelijke, financiële, juridische en procesmatige kant bij (complexe) onroerend goed ontwikkelingen;
  • Adviseren over het inzetten van grondinstrumentarium zoals onteigening, voorkeursrecht gemeenten en kostenverhaal;
  • Samen met de planeconoom zorgen voor een vertaling naar (financieel) haalbare plannen en de planning & control cyclus van het grondbedrijf;
  • Samenbrengen van verschillende intern en externe partijen en hierin de belangen van de gemeente en grondzaken vertegenwoordigen;
  • Bijhouden van marktontwikkelingen en wijzigingen in wet- en regelgeving.

Team
Afdeling ruimtelijke ontwikkeling. Team grondzaken.

Competenties
Je kunt plannen, prioriteren en in de samenwerking ben je transparant. Je hebt een goed inlevingsvermogen in andere partijen en hebt een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Je bent een stevige persoonlijkheid die lastige situaties niet uit de weg gaat. Je beschikt over goede communicatieve- en onderhandelingsvaardigheden en je zet in op resultaat.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met grondzaken en vastgoedontwikkeling;
  • Aantoonbare kennis van privaatrecht en ruimtelijke bestuursrecht;
  • De maximale reisafstand van de kandidaat is 1-1,5 uur.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur grondzaken binnen de overheid;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx