Adviseur afdelingsteam vastgoed projecten

Gemeente Utrecht

Sluit op: 11 feb 2025 om 09:30
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 24
Provincies: Utrecht
Segmenten: Ruimtelijke ontwikkeling

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 11 februari 2025
Eind datum: 14 februari 2026

Utrecht heeft jou nodig!
Als “Adviseur afdelingsteam vastgoed projecten (VGP)” bij de gemeente Utrecht draag je bij aan de ambities van de Vastgoedorganisatie Utrecht (VGU). De Vastgoedorganisatie Utrecht heeft 3 afdelingen en er werken ongeveer 200 mensen: 1. Vastgoedopgaven (hierin werken de ambtelijke opdrachtgevers en hun adviseurs); 2. Vastgoedprojecten (hierin werken de programma- en projectmanagers); 3. Vastgoedmanagement (hierin werken de technische beheerders en de assetmanagers).

Opdrachtomschrijving
In de functie van adviseur afdelingsteam vastgoedprojecten heb je de volgende taken: • Adviseren op integrale vraagstukken het afdelingsteam op onderwijs & MFA’s. • Monitoren van en structuren bij aandachtsprojecten; hierbij stuur je op een efficiënt en effectief projectresultaat door middel van geld, planning, organisatie, risico’s en kwaliteit. • Werken aan de doorontwikkeling en implementatie van het toets- en besluitvormingsproces bij onderwijshuisvesting. • Fungeren als aanjager van de PMC-methodiek en bewaken van de kwaliteit van onder andere de beslisdocumenten.Ook houd jij je bezig met de professionalisering van de afdeling vastgoedprojecten. Je weet dit te vertalen in aanpassingen van de processen, systemen, maar ook in aanpassingen van de werkwijze van collega’s. Je adviseert de programmamanagers en de manager projectbeheersing bij project overstijgende vraagstukken zoals netcongestie. Je draagt actief bij aan de realisatie van het jaarplan, de verbetering van interne processen en de ontwikkeling en implementatie van ondersteunende systemen zoals een portfolio-, projectmanagementoplossing.Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in en in overleg met de Programmamanager. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als de implementatie gedaan is van de portfolio-projectmanagementoplossing. Daarnaast is het jaarplan met bijbehorende acties opgesteld. Implementatie governance met daarbij het besluitvormingsproces. Plan van aanpak om in control te komen van de aandachtsprojecten.

Jij hebt/bent
• Een wo werk- en denkniveau. • Minimaal 5 jaar werkervaring als project- of programmamanager, waarbij jij hebt gewerkt aan complexe investerings- of bouwprojecten. • Minimaal 5 jaar werkervaring met het initiëren, ontwikkelen en realiseren van maatschappelijk vastgoed en onderwijshuisvesting en MFA’s met een minimale omvang van circa 7 miljoen euro. • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het managen van besluitvormingsprocessen, binnen grote (1000+) organisaties in de publieke sector. • Kennis van contractvorming, omgevingsvergunningen, inkoopstrategieën. • Aantoonbare ervaring met de Projectmatig Creëren (PMC) of PRINCE2 en weet deze ook te implementeren. • In de afgelopen 3 jaar, aantoonbare werkervaring met het realiseren van professionaliserings- en verbetertrajecten. • Bekend met de besluitvormingsprocessen bij een G4-gemeente.

Daarnaast beschik je over de volgende competenties
• Goede communicatieve vaardigheden, zowel in woord als geschrift. • Analytisch vermogen. • Je werkt in een politiek gevoelige omgeving, daardoor kunnen prioriteiten in een snel tempo veranderen. Wij verwachten dat je aan de ene kant verbindend bent, maar ook daadkrachtig wanneer de omstandigheden erom vragen. • Je staat stevig in je schoenen. Je opereert immers in een dynamische complexe omgeving, waarin je continu moet schakelen tussen projectniveau, programmaniveau en de belangen van je stakeholders; collega’s van de afdelingen Ruimte, Stadswerken of Vergunningen en externe stakeholders zoals schoolbesturen, architecten, aannemers, inwoners maar ook de gemeenteraad, wethouder(s) en de politiek.

Goed om te weten
Gesprekken zijn gepland op 13 of 14 februari 2025. Er wordt contact met je opgenomen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek.Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit telt voor circa 75%.Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt, kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond, behoudt Gemeente Utrecht zich in alle gevallen het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Heeft u bij vraag 1.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • De kandidaat heeft een wo werk- en denkniveau.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring als project- of programmamanager, waarbij de kandidaat heeft gewerkt aan complexe investerings- of bouwprojecten.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring met het initiëren, ontwikkelen en realiseren van maatschappelijk vastgoed en onderwijshuisvesting en MFA’s met een minimale omvang van circa 7 miljoen euro.
  • Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld.

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met de Projectmatig Creëren (PMC) of PRINCE2 en weet deze ook te implementeren.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het managen van besluitvormingsprocessen, binnen grote (1000+) organisaties, binnen zowel de publieke- als private sector.
  • De kandidaat heeft kennis van contractvorming, omgevingsvergunningen en inkoopstrategieën.
  • De kandidaat heeft ervaring bij een G4-gemeente.
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is € 120,00. Het met een hoger tarief offreren dan het aangegeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname.
  • Beschrijf jouw ervaring met het realiseren van professionaliserings- en verbetertrajecten binnen een gemeente.
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max. 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in pdf-formaat.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx