Secretaris voor holland metropole

Gemeente Utrecht

Sluit op: 10 feb 2025 om 10:00
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 12
Provincies: Utrecht
Segmenten: Griffie bestuursondersteuning

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 10 februari 2025
Eind datum: 31 december 2026

Holland Metropole
Vijf grote steden—Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven—werken binnen Holland Metropole informeel samen met de grootste Nederlandse institutionele beleggers, gebiedsontwikkelaars, bouwbedrijven, adviseurs en enkele ontwerpbureaus op het gebied van stedenbouw en architectuur. Het is het enige publiek-private samenwerkingsverband van deze omvang in Nederland.

Doelstellingen
De samenwerking heeft drie hoofddoelen:

  • Netwerken en wederzijds begrip vergroten;
  • Kennis delen en ontwikkelen over actuele thema’s binnen marktontwikkelingen, zoals vastgoedontwikkeling in binnen- en buitenland, investeerders en investeringsvoorwaarden, gebiedsontwikkeling, publiek-private samenwerking en de woningmarkt;
  • Gezamenlijke presentatie naar buitenlandse partijen.
Deze doelen staan in het kader van de enorme bouwopgave in Nederland, met een focus op woningbouw. In tien jaar tijd moet het tekort op de woningmarkt grotendeels worden opgelost. De opgave moet worden ingevuld in een uitdagende context met hoge urgentie, krapte op de arbeidsmarkt, druk op bereikbaarheid en klimaat, en lastige marktomstandigheden. Door publiek-private samenwerking kan dit efficiënter worden aangepakt, onder andere via kennisdeling en gezamenlijke profilering op buitenlandse beurzen.

Opdrachtomschrijving
De secretaris is de motor achter Holland Metropole, brengt verschillende belanghebbenden samen en houdt de energie in de samenwerking. Tot de taken behoren:

  • Verbinding leggen binnen Holland Metropole;
  • Voorbereiding van deelname aan beurzen en evenementen;
  • Proactief meedenken over inhoudelijke thema’s voor bijeenkomsten;
  • Aansturen van de organisatie van bijeenkomsten en beursdeelnames;
  • Opstellen van een jaarplan en begroting;
  • Budgetbewaking en voortgangsmonitoring;
  • Agendering en verslaglegging van vergaderingen.
De secretaris bewaakt de voortgang van afspraken en processen, essentieel vanwege het informele karakter van de samenwerking. De functie is autonoom, zonder leiding en toezicht, en de beoordeling vindt plaats op basis van resultaten.

Verwachte inzet
Bij voorkeur wordt een secretaris aangesteld die vanuit zijn eigen organisatie ook iemand meebrengt voor ondersteunende en secretariële werkzaamheden. Een verdeling van 8 uur secretaris en 4 uur ondersteuning per week heeft de voorkeur, maar alternatieve invullingen zijn bespreekbaar.

Functie-eisen en competenties
Je hebt:

  • WO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 15 jaar relevante werkervaring als secretaris of in een leidinggevende functie;
  • Ervaring met gebieds- en vastgoedontwikkeling, zowel privaat als publiek;
  • Aantoonbare ervaring in het verbinden van publieke en private partijen;
  • Een relevant netwerk in vastgoed en ruimtelijke ontwikkeling op bestuurlijk en directieniveau;
  • Uitstekende beheersing van de Engelse taal (woord en schrift).
Daarnaast beschik je over de volgende competenties:
  • Resultaatgericht, ordenend en organisatorisch sterk;
  • Sociaal vaardig en bestuurlijk sensitief;
  • Autoriteit als gesprekspartner op alle niveaus, inclusief bestuurlijk;
  • Analytisch en in staat om verbanden te leggen;
  • Assertief en daadkrachtig, in staat om partners te overtuigen en inspireren.
Gemeente Utrecht streeft naar een inclusieve organisatie waarin diversiteit wordt gewaardeerd.

Procedure en aanvullende informatie

  • Gesprekken vinden plaats tussen 10 en 21 februari, fysiek of digitaal.
  • Inschrijving door zzp’ers is niet toegestaan vanwege de Wet DBA.
  • Referenties kunnen in een latere fase worden opgevraagd.
  • Offertes worden beoordeeld op prijs (25%) en kwaliteit (75%).
  • Bij gebleken geschiktheid kan een extra kandidaat uit de procedure worden aangenomen.
  • De gemeente behoudt zich het recht voor om de opdracht te verlengen of bij ongeschiktheid over te dragen aan de nummer twee.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij Gemeente Utrecht voor vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over WO werk- en denkniveau.
  • Is de kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling door een bureau)?

Wensen

  • Je hebt bij voorkeur minimaal 15 jaar werkervaring in ruimtelijke ordening, gebiedsontwikkeling en/of projectontwikkeling in de private of publieke sector.
  • Beschrijf jouw visie op samenwerking met overheid en marktpartijen in ruimtelijke ontwikkeling.
  • Bij voorkeur heb je ruime (15 jaar) werkervaring in meerdere van de volgende gebieden:
    • Ruimtelijke ordening
    • Gebiedsontwikkeling
    • Projectontwikkeling
    • Publieke sector
    • Private sector

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx