Medewerker bezwaar en beroep

Gemeente Eindhoven

Verlopen op: 14 feb 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 85
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 3 maart 2025
Eind datum: 30 juni 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Het team Bezwaar en Beroep
Het team Bezwaar en Beroep houdt zich bezig met de werkzaamheden rondom de afhandeling van de bezwaren en beroepen op het gebied van de gemeentelijke belastingen en de Wet WOZ. Het team is onder meer verantwoordelijk voor het opstellen van de uitspraken op bezwaar en het afhandelen van beroepschriften voor de Wet WOZ en diverse gemeentelijke belastingen.
Het team Bezwaar en Beroep bestaat momenteel uit drie vaste medewerkers en één inhuurkracht en maakt onderdeel uit van de afdeling Belastingen. Deze afdeling valt binnen de sector Publiekscontacten.

Wat kom je waar maken?
De gemeente Eindhoven is op zoek naar een medewerker Bezwaar en Beroep bij de afdeling Belastingen.
De werkzaamheden binnen het team bestaan o.a. uit het:

  • uitvoeren van werkzaamheden rondom het bezwarenproces (inboeken, ontgrieven, opstellen uitspraak). Op deze werkzaamheden zal de eerste maanden van de inhuuropdracht de focus liggen;
  • houden van hoorzittingen met de gemachtigden en hiervan een verslag maken;
  • opstellen van verweerschriften voor de WOZ- en gemeentelijke belastingen beroepen inclusief mondelinge vertegenwoordiging bij de Rechtbank / het Gerechtshof;
  • beantwoorden van vraagstukken van andere teams en/of vragen van burgers of ondernemers.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • herkent tijdig knelpunten, weet deze op te lossen en/of tijdig op te schakelen naar de coördinator;
  • hebben van een afgeronde hbo-opleiding in een juridische opleiding;
  • minimaal twee jaar ervaring in een vergelijkbare functie zodat aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van de vakgebieden WOZ en/of gemeentelijke belastingen;
  • dient flexibel te zijn en snel te kunnen schakelen tussen de diverse werkzaamheden;
  • dient een teamspeler te zijn die zich ook verantwoordelijk voelt voor zijn eigen werk en resultaat en daarbij het nodige eigenaarschap toont;
  • ervaren met gemeentelijke belastingen en WOZ-/waardering-applicaties (ervaring met GouwBelastingen is een pré);
  • in staat om goed te luisteren en kennis over te brengen op collega’s.

Wensen

  • ervaring met GouwBelastingen is een pré.
Deze opdracht is verlopen.