Organisatie
Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.
Afdeling
Werken voor Bedrijfsvoering is werken voor de motor van de gemeente. Bij elke ontwikkeling of ieder proces is deze afdeling betrokken. Hier werken adviseurs en ondersteuners die collega’s helpen hun werk te doen. Bij BV vind je HR, financiën, communicatie- directie- en bestuursadvies, inkoop, facilitaire zaken en juridische zaken. Kortom, grote afwisseling in collega’s én in het werk.
Team
Het team Bestuurs-, directie- en communicatie-advies is onderdeel van de afdeling bedrijfsvoering en verantwoordelijk voor interne en externe communicatie, het adviseren van bestuur en directie over beleidsvraagstukken en het organiseren van protocollaire evenementen. We houden van een doelgerichte aanpak, duidelijke prioriteiten en leven graag onze planning na met daarbij ruimte en aandacht te hebben voor de hectiek van alle dag en actuele ontwikkelingen. Dit doen we m.b.v. scherpe analyses, gerichte strategieën, multidisciplinaire aanpak met een continue blik op wat de samenleving van ons vraagt.
Opdracht
In deze korte tijdspanne ga je je bezighouden met advies en uitvoering voor de communicatie van de Omgevingsvisie en het gebiedsprogramma voor Stompwijk en trajecten rond de bouw van scholen. Daarnaast adviseer en ondersteun je bij regionale ontwikkelingen, zoals de lancering van het Regionaal Werkcentrum en de ETHOS-telling voor dak- en thuisloze mensen. Voor de communicatieadviseur sociaal domein die net is gestart ben je sparringpartner en samen zijn jullie het aanspreekpunt voor de collega’s van beleid en uitvoering. Je vangt alle losse klussen op en bekijkt samen met de teamleider en de bestuurscommunicatieadviseurs welke prioriteit hebben en welke kunnen wachten tot na het verlof.Daarnaast ga je je bezighouden met de uitvoering van een in 2024 vastgesteld plan rondom het vergroten van de bekendheid van de raad en de griffie in de gemeente.De verhouding tussen de werkzaamheden is ca. 70-30.
Competenties
Communicatief vaardig, flexibel, organisatorisch vermogen, bestuurlijke sensitiviteit.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Eisen
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur binnen een gemeente;
- Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding communicatie;
Wensen
- Bereid om minimaal 70% van de tijd op kantoor in Leidschendam-Voorburg te werken;
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur binnen het sociaal domein van een gemeente;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur bij ruimtelijke ontwikkelingsprojecten van een overheidsorganisatie, benoem waar deze is opgedaan;
- Een maximum uurtarief van € 85,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender.