Beleidsmedewerker ro

Gemeente Landsmeer

Verlopen op: 21 feb 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 140
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 21 februari 2025
Eind datum: 21 augustus 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Gemeente Landsmeer is een prachtig gelegen groene gemeente tussen stad, natuurgebied en water. De gemeente bestaat uit drie kernen: Landsmeer, Den Ilp en Purmerland. Het is een kleine professionele gemeente met grote ambities. Werken bij de gemeente Landsmeer is werken in een kleine gemeente met grote ambities: korte lijnen, informele werkrelaties en goede onderlinge verbondenheid. De organisatie kent een platte structuur en korte lijnen waar we op informele en loyale wijze met elkaar samenwerken. Onze organisatie bestaat uit vijf teams en een strategisch team. Er zijn ca. 110 medewerkers werkzaam bij de gemeente. Onze kernwaarde is 'Samen'. Goed persoonlijk contact met elkaar en inwoners is ons veel waard.

Opdracht
Wij hebben op korte termijn versterking nodig bij het Team Ruimtelijke Ontwikkeling. Wij zoeken dan ook een ervaren Beleidsmedewerker RO, die enthousiast wordt van het werken in een kleine gemeente met grote ruimtelijke waarden, waar geen dag of dossier hetzelfde is. Als beleidsmedewerker ruimtelijke ordening vervul je een sleutelpositie in het proces rond de verlening van omgevingsvergunningen met een buitenplanse omgevingsplanactiviteit (Bopa) en het (laten) opstellen van een wijziging van het Omgevingsplan.

Met jouw kennis en ervaring ben jij in staat om advies te geven bij allerlei vraagstukken op het brede gebied van het omgevingsrecht. Dit kan zowel intern richting je collega's, het management en het bestuur zijn, als extern richting initiatiefnemers, inwoners en andere belanghebbenden.

Werkzaamheden

  • Je behandelt verzoeken om vooroverleg, verzoeken om wijziging van het omgevingsplan en aanvragen om omgevingsvergunning waarbij binnen en buitenplans (Opa en Bopa) wordt afgeweken van het (tijdelijke) Omgevingsplan;
  • Wanneer nodig vertegenwoordig je de gemeente in beroeps- en bezwaarprocedures;
  • Je stelt t.b.v. in ieder geval de bovengenoemde procedures alle benodigde stukken op, waaronder: besluiten, beschikkingen, college- en raadsvoorstellen en -besluiten, bindend adviesrecht, verweerschriften, beslissingen op bezwaar, formele kennisgevingen.

Je hebt ervaring met

  • Bovengenoemde werkzaamheden;
  • Het toetsen van (bouw)plannen aan ten minste: bestemmingsplannen/(tijdelijke) Omgevingsplannen, de Omgevingsvisie, de provinciale Omgevingsverordening en relevante wet- en regelgeving waaronder afdeling 6.4 van de Wet ruimtelijke ordening;
  • Het (laten) opstellen en beoordelen van digitale -aangeleverde- postzegelplannen/wijziging omgevingsplan.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Gemeente faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 18 februari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 19 februari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van ruimtelijke ordening binnen een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker.

Wensen

  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker ruimtelijke ordening bij een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met het behandelen van omgevingsvergunningen uitgebreide procedure;
  • Aantoonbare kennis van Wabo, Wro, Bro, Awb en Omgevingswet;
  • Aantoonbare werkervaring met het toetsen aan bestemmingsplannen/ (tijdelijke) Omgevingsplannen en behandelen van omgevingsvergunningen met buitenplanse afwijkingen;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 maart 2025 voor 32 tot 36 uur voor de totale duur inclusief verlengingen;
  • Uurtarief van maximaal €140,- exclusief btw en inclusief fee Flextender en reiskosten woon-/werkverkeer.
Deze opdracht is verlopen.