Inkoopadviseur

Gemeente Heerde

Verlopen op: 4 mrt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 95
Aantal uur per week: 24
Provincies: Gelderland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 10 maart 2025
Eind datum: 10 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Gemeente Heerde is een kleine gemeente. Daarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen!

We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken in de gemeente als één geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten.

We zijn omgevingsbewust en ondernemend. ‘Naar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie!’ is onze organisatievisie. Omdat we willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld.

Dit betekent dat we als organisatie in staat willen zijn optimaal mee te bewegen met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt of nodig heeft. Daarbij komt de beweging uit de medewerker zelf. De verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap is het uitgangspunt.

In een kleine, digitaal werkende en efficiënt ingerichte organisatie als gemeente Heerde is namelijk elke rol, elke medewerker, van toegevoegde waarde. Geen enkele taak kan achterwege blijven. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling, goede begeleiding, helder opdrachtgeverschap en dus professionele aansturing zijn geen luxe, maar noodzaak.

We gebruiken een aantal werklocaties in de gemeente Heerde. De meeste collega’s werken in een ‘’hybride’’ vorm thuis en op het gemeentekantoor.

De uitvoering van het sociaal domein gebeurt op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis zitten het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Daar worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.

Opdracht
De manager Bedrijfs- en bestuursondersteuning en –advisering stuurt de inkooporganisatie H2O aan. Dit gebeurt vanuit gemeente Heerde. Het team bestaat uit twee collega inkoopcoördinatoren, een medewerker inkoop, een medewerker contractbeheer en een contractregisseur.

- Voert zelfstandig regie over inkoop- en aanbestedingstrajecten, mini-competities en meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingsprocedures (via een digitaal platform Mercell/Tenderned) voor de gemeenten Heerde, Hattem en Oldebroek en bedrijfsvoeringsorganisatie H2O;
- Aanspreekpunt en vraagbaak op het gebied van inkoop- en aanbestedingsvraagstukken;
- Je geeft mede uitvoering aan de intergemeentelijke aanbestedingskalender, daarbij toon je eigenaarschap en draag je bij aan de tijdige realisatie;
- Je draagt binnen de inkoopinitiatieven in jouw rol als adviseur en aanjager bij aan de maatschappelijke doelstellingen van de gemeenten, o.a. op het gebied van Social Return en duurzaamheid.

Competenties
- Je bent communicatief sterk;
- Je beschikt over politieke sensitiviteit;
- Je bent resultaatgericht;
- Je kunt goed samenwerken in een team.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur bij een gemeente;
  • Minimaal 1 werkdag in de week aanwezig op een van de standplaatsen binnen gemeente Heerde;

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur binnen een overheidsinstelling;
  • Aantoonbaar in het bezit van het NEVI 2 diploma;
  • Uurtarief maximaal €95,- excl. btw / incl. woon-werk verkeer;
  • Aantoonbaar in het bezit van het NEVI 1 diploma;
  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van Europese aanbestedingen (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in de motivatie);
  • Beschikbaar vanaf 10 maart 2025 voor 16 tot 24 uur per week.
Deze opdracht is verlopen.