Functioneel applicatiebeheerder

Gemeente Enschede

Verlopen op: 3 mrt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Overijssel
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 17 maart 2025
Eind datum: 30 juni 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Functioneel applicatiebeheerder
28 tot 36 uur per week, Enschede (de opdracht is naar schatting voor 1 jaar inzet, een verlenging is daarom niet uitgesloten)

Ben jij degene die applicaties ondersteunend wil laten zijn voor inwoners en eindgebruikers en management?
Zoek jij actief anderen op om je werkzaamheden zo effectief mogelijk uit te voeren en geloof je dat goed en integer functioneel beheer de sleutel is tot succes? Dan ben jij misschien de Functioneel applicatiebeheerder die wij zoeken.

Als functioneel applicatiebeheerder

  • Richt je samen met de eindgebruikers de applicaties voor het Sociaal Domein in en draag je zorg voor de continuïteit hiervan.
  • Voer je het eerstelijns incidentenbeheer uit, signaleert knelpunten, risico’s en doe je verbetervoorstellen.
  • Implementeer je nieuwe releases.
  • Ondersteun je de adviseur bedrijfsvoering bij het genereren van informatie en rapportages.
  • Ondersteun je de processen vanuit de applicaties.

Hier ga je werken
Werken bij de grootste stad van Overijssel betekent werken aan ambities. Onze gemeente is een werkgever voor iedereen. We geloven in het talent van onze professionals. En in veelzijdigheid, zowel als het gaat om onze mensen en hun persoonlijkheden als om functies, projecten en werkzaamheden. Bij ons is altijd ruimte voor nieuwe initiatieven en nieuwe krachten. De ideale omgeving dus om het verschil te kunnen maken. We zijn volop in beweging, kijk alleen al naar de vele creatieve broedplaatsen die onze medewerkers opzetten. Jouw ideeën zijn van harte welkom! Lees wat de gemeente Enschede jou nog meer te bieden heeft.

Jouw team
Als functioneel applicatiebeheerder kom je te werken bij het Bedrijfsbureau Wijkteams Enschede (14 medewerkers). Het merendeel van je collega’s zijn adviseurs bedrijfsvoering met accenten op informatievoorziening, processen en kwaliteit. Er zit veel samenhang in de verschillende opdrachten. De sfeer wordt gekenmerkt door een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor het realiseren van goede resultaten. Collegialiteit is de standaard.

Dit zien we graag in jou
Je bent klantgericht met oog voor inwoners, externe en interne partijen/medewerkers. Je signaleert verbeterpunten en neemt initiatief tot verandering. Je werkt goed samen met collega’s en communiceert duidelijk en effectief. Vanuit je rol denk je mee hoe de eindgebruikers optimaal te ondersteunen in hun werk, waaronder het geven van voorlichting en instructies.

Verder breng je mee

  • HBO werk- en denkniveau.
  • Ervaring met het werken met verschillende applicaties/systemen op het sociaal domein, jeugdwet en Wmo (bijvoorbeeld ZorgNed, Gidso regie/financieel, MO-platform).
  • Kennis en ervaring op het gebied van procesinrichting/informatiemanagement.
  • Kennis op het gebied van documentcreatie.
  • Analytisch vermogen.
  • Zie ook functiebeschrijving bijlage.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als functioneel beheerder.
  • Kandidaat heeft HBO werk- en denkniveau.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar kennis en ervaring op het gebied van procesinrichting/informatiemanagement; dit dient duidelijk in het cv aantoonbaar te worden omschreven.

Wensen

  • Kandidaat heeft ervaring met het werken met verschillende applicaties/systemen op het sociaal domein, jeugdwet en Wmo (bijvoorbeeld ZorgNed, Gidso regie/financieel, MO-platform); motiveer dit.
  • Kandidaat heeft kennis en ervaring op het gebied van het Sociaal Domein; relevante wet- en regelgeving en landelijke standaarden.
  • De volgende competenties worden getoetst tijdens een gesprek: analyseren, initiatief nemen, flexibiliteit, samenwerken, communiceren, klantgerichtheid.
Deze opdracht is verlopen.