Wat ga je doen?
De gemeente Altena onderhoudt de openbare ruimte deels met haar eigen buitendienst en deels via sociale werkvoorziening MidZuid en aannemersbedrijven. De werkzaamheden van de buitendienst en MidZuid vallen onder team Buitendienst. De overige groenbestekken vallen onder team Ruimtelijk Beheer. Voor beide bestekken zoeken wij een inhuurkracht die aan de slag gaat met de directievoering op het groenonderhoud.
Het betreft de volgende bestekken:
- Straatvegen en onkruidbestrijding verharding
- Onderhoud gazons
- Onderhoud lang gras
- Bermbeheer
- Combibestek sloten en bermen
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
- Administratie en kostenbewaking:
- Beheer en controle van besteksadministratie conform UAV
- Bijhouden van meer- en minderwerklijsten
- Toezicht op kosten en bijdragen aan de financiële afronding van projecten
- Toezicht en kwaliteitscontrole:
- Uitvoeren van beeldkwaliteitcontroles
- Aansturen en aanspreken van aannemers op veiligheid, kwaliteit en risico’s
- Meedenken in de voorbereidingsfase over uitvoerbaarheid en taakverdeling
- Signaleren en besluitvorming:
- Identificeren van afwijkingen, meer-/minderwerk en verbetermogelijkheden
- Beslissingen nemen binnen de gestelde kaders en zorgen voor efficiëntieverbetering
- Samenwerking en rapportage:
- Nauwe samenwerking met (gebieds)beheerders en toezichthouders
- Behandelen van meldingen en klachten van inwoners
- Rapporteren aan de teamleider over de voortgang en resultaten
- Vergaderingen en communicatie:
- Organiseren en leiden van start-overleggen en bouwvergaderingen met aannemers elke vier weken (termijn) per aannemer per bestek.
- Zorgdragen voor duidelijke vastlegging van afspraken en besluiten
- Protocol van termijnstaten opstellen en accorderen
Wie ben je?
Jij bent een ervaren en doortastende professional met een sterk analytisch vermogen en een proactieve houding. Je weet hoe je partijen moet aansturen, bent communicatief vaardig en hebt oog voor detail en kwaliteit.
Eisen
- Kandidaat beschikt over een Rijbewijs B en een eigen auto.
- Kandidaat heeft recente ervaring met het voeren van bouwvergaderingen. Dit moet blijken uit het CV.
- In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP-er. Kandidaat is geen ZZP-er en is op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst bij uw bureau.
- Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
- Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.
- Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
- Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
- Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.
- Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
Wensen
- Kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar ervaring als Directievoerder Groen binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft een opleiding afgerond in de richting van groenbeheer, civiele techniek of vergelijkbaar. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft ervaring met werken met bestekprogramma’s. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.
- Kandidaat heeft ervaring met werken met UAV-systemen. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.