Locatie
De werkzaamheden dienen op afstand te worden uitgevoerd, maar de jurist dient goed bereikbaar en beschikbaar te zijn voor overleg met de opdrachtgever.
Uren per week
Gemiddeld 16 tot 24 uur per week. Is op afroep.
Omschrijving van de opdracht
De Gemeente Eindhoven is op zoek naar een ervaren aanbestedingsjurist die op afstand inzetbaar is voor de toetsing en beoordeling van aanbestedingsdocumenten. De aanbestedingsjurist moet aantoonbare ervaring hebben opgedaan bij één van de vijf grootste gemeenten of een qua complexiteit vergelijkbare aanbestedende dienst. In geval van ervaring bij een vergelijkbare aanbestedende dienst dient de vergelijkbaarheid toegelicht te worden. De jurist dient ervoor te zorgen dat alle aanbestedingen voldoen aan de geldende wet- en regelgeving, en kan worden ingezet voor de volgende taken:
Toetsen van aanbestedingsdocumenten
De aanbestedingsjurist beoordeelt de door de gemeente opgestelde aanbestedingsdocumenten, contracten en overige relevante stukken. De jurist zorgt ervoor dat deze documenten voldoen aan de aanbestedingswetgeving en -richtlijnen.
Beantwoorden van nota’s van inlichtingen
De jurist is eindverantwoordelijk voor het zorgvuldig beantwoorden van vragen van inschrijvers (nota’s van inlichtingen) en zorgt ervoor dat de antwoorden juridisch juist, helder en consistent zijn. Hierbij moet rekening worden gehouden met de inkoopvoorwaarden en de wetgeving.
Toetsen van contracten
De jurist beoordeelt contracten die voortvloeien uit de aanbesteding en zorgt ervoor dat deze juridisch correct zijn en voldoen aan alle relevante wet- en regelgeving, waaronder aanbestedingsrecht, contractenrecht en de specifieke eisen van de gemeente Eindhoven.
Taken van de aanbestedingsjurist
- Toetsen van aanbestedingsdocumenten: Het zorgvuldig controleren van alle aanbestedingsdocumenten die door de gemeente worden opgesteld, om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan de geldende wetgeving en aanbestedingsregels.
- Opstellen van juridische adviezen: Het bieden van juridische ondersteuning en advies aan de opdrachtgever en interne stakeholders met betrekking tot aanbestedingsprocedures en contracten.
- Beantwoorden van vragen van inschrijvers: Het correct en juridisch verantwoord beantwoorden van vragen van inschrijvers, waarbij duidelijkheid wordt geboden over de aanbestedingsvoorwaarden.
- Beoordelen van ingediende offertes: Het analyseren en beoordelen van de juridische aspecten van de ingediende offertes en het zorgen dat deze voldoen aan de gestelde eisen.
- Juridische ondersteuning bij gunningsbeslissingen: Het verstrekken van advies over de juridische aspecten van gunningsbeslissingen, inclusief het behandelen van bezwaren of klachten van inschrijvers.
- Juridische toetsing van contracten: Het opstellen en beoordelen van de contracten die voortkomen uit aanbestedingen, en het toezien op de naleving van de voorwaarden die in het aanbestedingsdocument zijn vastgelegd.
Kom jij het maken voor Eindhoven?
Wij maken samen Eindhoven. Een wereldspeler die barst van de kennis, creativiteit en kunde. En van de energie. Met diezelfde energie werken wij aan de stad van vandaag én de toekomst. Werken voor de gemeente Eindhoven is veelzijdig, concreet en heeft betekenis.
Aanvullende informatie
- Graag het cv in het NL aanleveren.
- Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus z.s.m. een geschikte kandidaat aan.
- Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 12 – eind van de Gemeenten cao.
- Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
- Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
- Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven. (tussenperiode van twee jaar).
- Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de Portal. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
- Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van de gemeente Eindhoven. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u deze opvragen bij inhuur@eindhoven.nl.
Eisen
- Afgeronde juridische opleiding (WO), met een specialisatie in aanbestedingsrecht.
- Aantoonbare ervaring in aanbestedingsprocedures en het opstellen, toetsen en beoordelen van aanbestedingsdocumenten en contracten.
- Kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van aanbestedingen, zoals de Aanbestedingswet 2012, Europese richtlijnen, en jurisprudentie.
- Ervaring met het beantwoorden van nota’s van inlichtingen en het toetsen van antwoorden van inschrijvers.
- Zelfstandig kunnen werken en efficiënt communiceren op afstand.
- Bij voorkeur ervaring met het werken voor gemeentelijke of publieke organisaties.
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
- Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven. (tussenperiode van twee jaar).
Wensen
- Geen wensen.