Financieel ondersteuner

Gemeente Westland

Sluit op: 24 mrt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 83
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 24 maart 2025
Eind datum: 24 september 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Bouw mee met gemeente Westland. Gemeente Westland is met bijna 115.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoners ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Opdrachtgever
Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse opdrachtgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.

Team Financieel beleid en advies
Het team Financieel beleid en advies is adviseur en partner voor de gemeentelijke organisatie en verbindt deze met de bestuurlijke opgaven. Het team van 35 collega’s bestaat uit financieel adviseurs, P&C-advies, treasury en verbonden partijen. Hun gezamenlijke ambitie is om blijvende meerwaarde te leveren aan de organisatie en het bestuur. Essentieel hierin is het politiek sensitief invullen van het adviseurschap, integraal denken en werken met oog voor het samenbrengen van verschillende belangen, opgavegericht werken en verbinden en het stimuleren van goed opdrachtgever- en opdrachtnemerschap.

Opdrachtomschrijving
Samen met een aantal collega’s verzorg je de ondersteuning van de clusters en de financieel adviseurs en draagt bij aan de op te leveren documenten door de clusters ten behoeve van de P&C cyclus. Je stelt budgetrapportages op en signaleert afwijkingen en ondersteunt het budgetbeheer van de budgethouders. Je ondersteunt en geeft instructie over financieel administratieve handelingen. Daarnaast bewaak je aansluitingen van sub-administraties met de hoofdadministratie en draagt zorg voor de nodige aanpassingen. Net als de andere medewerkers in het taakveld FC ben je een vakbekwame vertegenwoordiger vanuit het taakveld dat mede procesverantwoordelijk is voor alle P&C documenten. Vanuit je vakmanschap volg je de actuele financiële ontwikkelingen op de voet en herken je vlot knelpunten en kan je deze vertalen naar de Westlandse situatie.

Competenties

  • Zelfstandige en doortastende verbinder;
  • Sterk analytisch vermogen, bent accuraat en durft te zeggen waar het op staat.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als financieel ondersteuner bij een gemeentelijke organisatie.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Key2Financiën.

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het bewaken en aansluiten van sub-administraties met de hoofdadministratie, benoem dit in het cv.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met gemeentefinanciën binnen de financiële afdeling van een gemeentelijke organisatie, benoem dit in het cv.
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een financieel/economische richting.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen, voorbereiden en controleren van begrotingswijzigingen en memoriaalboekingen, benoem dit in het cv.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van budgetrapportages, het signaleren van afwijkingen en het ondersteunen van budgetbeheer van de budgethouders.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx