Adviseur omgeving
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en werkt dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland.
Tijdelijke IK inhuur i.v.m. zwangerschapsvervanging
Als Adviseur Omgeving bij Rijkswaterstaat ben jij de schakel tussen het project en zijn omgeving. Je begeeft je in het omgevingsmanagementproces binnen het team. Je bent verantwoordelijk voor de interactie met de omgeving om het project gerealiseerd te krijgen binnen de publiekrechtelijke en privaatrechtelijke randvoorwaarden. Je bent een intermediair tussen de projectorganisatie en haar omgeving. Je werkt aan begrip en vertrouwen intern en extern RWS en komt tot effectieve samenwerking met omgevingspartijen. Je kent de omgeving en verzamelt tijdig de benodigde informatie om het project te realiseren binnen de (contract)kaders en samenwerkingsvorm.
In opdracht van de omgevingsmanager werk je o.a. mee aan het project plaatsen van geluidschermen. Voor dit soort projecten haal jij klanteisen op bij stakeholders, stel je communicatiemaatregelen op en je begeleidt je conditioneringsactiviteiten, zoals flora en fauna en archeologie. Moet er een omgevingsonderzoek worden uitgevoerd door een ingenieursbureau? Dan benader jij de juiste partners en zie je erop toe dat zij de geschikte producten opleveren.
De werkzaamheden omvatten onder meer:
– Ondersteunen van de omgevingsmanager bij voorkomende werkzaamheden
– Aansturen van specialistisch adviseurs (vergunningen, kabels en leidingen, natuur, geluid etc.)
– Meelezen/opstellen van bestuurlijke overeenkomsten en na ondertekening het begeleiden van de uitvoering van de overeenkomst
– Coördineren/uitvoeren van voorbereidingswerkzaamheden voor de aanleg van diverse werken variërend van asfalt, fauna- en geluidwerende voorzieningen
– Inventarisatie kabels en leidingen, grondeigendom, inventarisatie benodigde vergunningen, nagaan te doorlopen procedures, afspraken over uitvoering door derden, beheer en onderhoud en financiering
– Afspraken maken en vastleggen met betrokken gemeenten, belangenorganisatie en particulieren
– Communicatie omwonenden en belanghebbenden i.s.m. afdeling Communicatie & Strategie, behandelen publieksvragen
Overige:
– Bij voortijdige beëindiging geldt dat een opzegtermijn van minimaal 1 maand in acht wordt genomen;
– BELANGRIJK!: Vul alle kandidaat gegevens juist in. Bij het voorstellen: CV in PDF met voor- en achternaam en vul bij “woonplaats” de woonplaats in van de kandidaat. Dit zijn gegevens die de klant wil ontvangen met de aanbieding;
– Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens (enkel de bedrijfsnaam en logo mogen zichtbaar zijn op het format).
– Mailadres wel in de motivatie vermelden, deze dienen wij in te vullen tijdens het aanbieden! (Bij geen mailadres van de kandidaat, kunnen wij de aanbieding niet accepteren!).
Eisen
- Minimaal 5 jaar kennis en ervaring op het gebied van omgevingsmanagementprocessen, (stakeholdersmanagement, verkeersmanagement en communicatie) binnen projecten.
- Minimaal afgerond hbo-opleidingsniveau (voorkeur technische richting, bijv. Civiele techniek).
- Ervaring met grote infrastructurele projecten op het gebied van omgevingsmanagement, specifiek met contractvoorbereiding, -begeleiding en realisatie en het ophalen van de Klanteisenspecificatie (KES).
- Ervaring met bestuurlijke processen en tot standkoming uitvoeringsovereenkomsten.
- Kennis van en ervaring met het begeleiden van diverse contractvormen.
- In bezit van geldig VCA-VOL certificaat of bereid deze zo snel mogelijk te behalen.
Wensen
- De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het werken in GRIP en/of Relatics.
- De aangeboden kandidaat is in het bezit van rijbewijs B.
- Kennis en woonachtig in Noord Brabant/Limburg (leef)omgeving is een pré.