Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Oude-Ijsselstreek mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Oude-IJsselstreek. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan ‘de brede welvaart van onze inwoners.’ Breed omdat welvaart voor iedereen iets anders kan betekenen: voor de één is dat veel groen, voor de ander is dat een bloeiende economie en voor weer een ander is een inclusieve gemeente belangrijk. We zetten ons dan ook dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren. Dit doen we bijvoorbeeld door het aanleggen en onderhouden van wegen en fietspaden, het verstrekken van vergunningen voor de bouw- en verbouw van woningen, het sluiten van huwelijken en partnerschappen, en de realisatie van een compleet nieuw, duurzaam bedrijventerrein. Maar ook door te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk mee kan doen aan het dagelijkse leven.
Opdracht
Als de inwoner ondersteuning nodig heeft op het gebied van inkomen, beoordeel jij of de inwoner hiervoor in aanmerking komt. Je bent vanaf de aanvraag tot en met de beëindiging van de inkomensondersteuning het vaste aanspreekpunt voor de inwoner. Je herkent een complexe (hulp)vraag en schakelt de juiste partners in om, samen met de inwoner, de juiste oplossing te vinden. Als inkomensbegeleider werk je nauw samen met de andere inkomensbegeleiders, loopbaanbegeleiders en andere collega’s. Je bewaakt de rechtmatigheid van de uitvoering van de Participatiewet. Je zorgt voor een snelle en inhoudelijk goed beargumenteerde afhandeling in rapportages en beschikkingen.
Vaardigheden
Je hebt oog voor detail, wat maakt dat je accuraat werkt. Je bent in staat om snel een situatie te beoordelen. Je houdt overzicht in je werk en je weet goed prioriteiten aan te geven.
Duur en werktijden
Je komt op een opdracht te werken in verband met vervanging zwangerschaps- en ouderschapsverlof. Je bent twee dagen aanwezig op kantoor, van 8.30-17.00 uur, we werken met een rooster. De werkdagen zijn maandag, woensdag en donderdag en een halve dag naar keuze. We vragen om twee van bovengenoemde dagen op kantoor te zijn.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming. De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, woensdag, donderdag en een dagdeel naar keuze.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 18 april 2025, vanaf 11.45 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Eisen
- Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als inkomensbegeleider met caseloadbeheer en aanvragen.
- Aantoonbare werkervaring met Suite (benoemd duidelijk waar dit opgedaan is).
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen van rapportages en beschikkingen (benoem duidelijk waar dit is opgedaan in het cv).
- Beschikbaar voor minimaal 2 dagen fysiek aanwezigheid op locatie.
Wensen
- Een aantoonbare opleiding op minimaal hbo bachelor.
- Aantoonbare werkervaring en kennis van/met actuele wet- en regelgeving en richtlijnen omtrent de participatiewet (benoem dit duidelijk in het cv).
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Suite binnen een gemeente.
- Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig beheren en werken aan een caseload en bijbehorende intakgesprekken (benoem dit duidelijk in het cv).