Informatiemanager concern breed

Gemeente Huizen

Verlopen op: 15 apr 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 15 april 2025
Eind datum: 15 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtgever
Wij zijn er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren jou om verantwoordelijkheid te nemen voor je werk en je krijgt volop ruimte om jouw talenten te ontdekken, in te zetten en te ontwikkelen. Fouten maken mag; leren en ontwikkelen zijn vanzelfsprekend onderdeel van werken in Huizen. Net als plezier! We waarderen goede ideeën en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan.

Opdracht
In deze 12 maanden ligt de nadruk op van de volgende werkzaamheden:

  • Je adviseert de vak-afdelingen binnen de kaders van informatiemanagement/ICT-missie, visie en strategie.
  • Je vertaalt de informatiebehoeften naar de nodige applicaties (architectuur). Je coördineert en realiseert (kleinere) projecten of hebt de regie op grotere projecten onder leiding van een (technisch) projectleider. Je signaleert interne en externe ontwikkelingen en vertaalt de mogelijke consequenties naar de roadmap.
  • Je levert een inhoudelijke bijdrage aan de ontwikkeling, implementatie en evaluatie van het informatiebeleidsplan 2024 – 2027.
  • Je levert een bijdrage aan de professionalisering van onze informatiemanagementprocessen.
  • Je bent betrokken bij verschillende projecten op het gebied van data en digitalisering en draagt actief bij verbeteren van bedrijfsprocessen.
  • Je ondersteunt bij de implementatie van de Wet Open Overheid en Grip op informatie.
  • Je analyseert vervangings- en verbeteringsvraagstukken (applicaties- en datalandschap), brengt consequenties in kaart en vertaalt deze naar concrete projecten en wijzigingsvoorstellen.
  • Je zorgt voor afstemming en legt verbinding met de verschillende disciplines binnen het team informatiemanagement, vak-afdelingen en partijen en belanghebbenden binnen -en buiten de organisatie.

Competenties

  • Je hebt goede analytische vaardigheden;
  • Je werkt gestructureerd en accuraat;
  • Je bent communicatief sterk en weet de relaties te onderhouden;
  • Je werkt graag samen binnen -en buiten het team;
  • Je bent goede match met onze kernwaarden: samenwerken, toegevoegde waarde, energie / werkplezier en resultaatgerichtheid.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring als informatiemanager bij een gemeente.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van ICT.
  • Beschikbaar per 21 april 2025 voor 36 uur per week.

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met informatiemanagement én het ontwikkelen van informatiebeleid.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen de lokale overheid binnen het fysieke én sociale domein.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar van de ontwikkelingen rondom de wetgeving voor de gemeenten én SaaS transacties (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar bij een gemeente met het adviseren op het gebied van informatisering vraagstukken.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider en/of informatiemanager.
Deze opdracht is verlopen.