De gemeente Eindhoven is op zoek naar een Projectleider IAM – van beleid tot/met implementatie
We willen ons als organisatie verder professionaliseren op het gebied van Identity en Access Management. Het proces (incl. de tooling daartoe) ondersteunt nu natuurlijk wel het geven dan wel ontnemen van toegang tot applicaties/data, maar op een erg individueel niveau. Daarnaast is er een efficiency-slag mogelijk op tooling dat in gebruik is voor eenduidige registratie van alle actoren zoals die binnen, voor of bij onze organisatie werkzaam zijn.
Opdrachtomschrijving
Er is al lange tijd aandacht voor dit onderwerp en een analyse lopende. We willen dat de analyse-/beleidsfase gestructureerd verloopt en telkens leidt tot uitvoeringsopdrachten om stukjes van de keten te realiseren en implementeren (iteratief dus). Een deel van de opdracht is dan ook het selecteren/implementeren van de juiste tooling (evt. ook nieuw aan te schaffen of te vervangen systemen) en het neerzetten/aanpassen van een organisatie die dit gehele IAM proces ook in de toekomst kan blijven onderhouden/door ontwikkelen en zorgt dat het passend blijft binnen de eisen vanuit de controllers/auditors.
Jouw rol
Als projectleider leid jij het gehele traject overkoepelend (vanaf het verkrijgen van juist beleid/architectuur, analyse e.d.), voer jij eventuele aanbestedingen uit voor tooling die noodzakelijk is, zorg jij voor organisatorische en ICT technische implementatie en een structureel goede inbedding. Een selectie van belangrijke taken/verantwoordelijkheden:
- Je stelt een projectplan (PID) op met heldere deliverables, verantwoordelijkheden, planning, randvoorwaarden, financiën e.d. (NB: dit geldt óók als de implementatie/configuratie plaatsvindt in agile werkende teams o.d.);
- Je formeert een projectorganisatie met de benodigde disciplines uit de organisatie van de gemeente Eindhoven en betrokken leveranciers;
- Je stuurt proactief op de realisatie van de projectdoelstellingen binnen de kaders van kwaliteit, tijd en geld op zowel inhoud als proces en legt alle belangrijke keuzes/ risico-acceptaties e.d. voor aan de stuurgroep en zet daarmee de opdrachtgever/stuurgroep ook goed in positie;
- Je verbindt het project met diverse andere initiatieven binnen en buiten het project;
- Je realiseert het project conform de opdracht, gemeentelijke (change)processen en verzorgt kort-cyclische updates naar de stakeholders.
Met wie werk je samen?
Je maakt deel uit van de afdeling Programma’s & Projecten van de sector Informatisering & Beheer. Binnen de afdeling pas je intervisie toe e.d. en leer je van elkaar met andere projectmanagers en programmamanagers. Coaching krijg je ook vanuit deze club. Vanuit de afdeling advies werk je intensief samen met de business analist(en) en solutions architecten, met het CIO-Office voor actueel beleid, eisen t.a.v. security en compliancy (riskmgt). Met de collega’s van functioneel- en technisch beheer werk je samen aan (selectie en implementatie) van de juiste tooling. Met de collega’s van de afdeling planning en processen werk je samen aan een goede procesbeschrijving van toegangsmanagement, managementletter aandachtspunten en privacyaspecten. Met de business (P&O) werk je goed samen met proceseigenaren van instroom, doorstroom en uitstroomproces, met control voor het bereiken van de concerndoelen etc.
Werken voor Eindhoven
Wij maken samen Eindhoven. Een wereldspeler die barst van de kennis, creativiteit en kunde. En van de energie. Met diezelfde energie werken wij aan de stad van vandaag én de toekomst. Werken voor de gemeente Eindhoven is veelzijdig, concreet en heeft betekenis. Bij ons krijg je ruimte om impact te hebben op de gemeente Eindhoven en de stad. Een informele werksfeer en oog voor een goede werk- en privé balans.
Planning en selectie
Selectiegesprekken met genodigde kandidaat/kandidaten op 6 mei (via Teams) in de middag. Start opdracht: z.s.m., liefst 12 mei na afronding screening door LibLab (o.a. VOG).
Contact en informatie
Als er dringende vragen zijn over de inhoud van de functie (geen profilering a.u.b.): dhr. El Ouazghari op 040 238 4276. I.v.m. de Wet DBA is deze aanvraag niet geschikt voor de invulling door een zzp-er.
Diversiteit en inclusie
Diversiteit en inclusie vindt de gemeente Eindhoven heel belangrijk. Bij de gemeente Eindhoven is ruimte voor iedereen. Ze zijn blij met de verschillen tussen de medewerkers. Die hebben ze het liefst net zo groot zoals de stad en regio. Want juist doordat ze verschillend zijn, maken ze samen grote plannen waar. Wil je weten hoe het is om bij de gemeente Eindhoven te werken? Lees dan de verhalen van de medewerkers op www.werkenvooreindhoven.nl.
Aanvullende informatie
- Graag het cv in het NL aanleveren;
- Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus z.s.m. een geschikte kandidaat aan;
- Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 12 - eind van de Gemeenten cao;
- Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt;
- Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt;
- Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven (tussenperiode van twee jaar);
- Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de Portal. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening;
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd;
- Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van de gemeente Eindhoven. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u deze opvragen bij inhuur@eindhoven.nl;
- Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.
Eisen
- Je bent flexibel; de ene week zullen er meer uren nodig zijn dan de andere week.
- Ervaring met het hebben uitgevoerd van aanbestedingstrajecten vanuit een coördinerende rol is een sterke pre;
- Ivm de Wet DBA is deze aanvraag niet geschikt voor de invulling door een zzp-er.
- Graag het cv in het NL aanleveren
- Je hebt uitgebreide, aantoonbare ervaring in het senior projectmanagement;
- Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao.
- Je hebt een WO werk- en denkniveau richting ICT en informatiemanagement;
- De kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
- Je hebt aantoonbare ervaring met het implementeren van IAM aspecten, zowel business- als ICT wise (eis) bij organisaties van minimaal 1000 collega’s (pre); (graag vermelden in het cv!)
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.