Wat in Utrecht nodig is, staat centraal in ons werk. Vanuit het Bedrijfsvoerings- en Strategienetwerk (BSN) wordt door verschillende afdelingen en diverse invalshoeken een bijdrage geleverd aan de opgave waar onze stad en onze organisatie voor gesteld staat.
Het MT CIO wordt gevormd door de managers van de afdelingen CIO Office, DomstadIT en Informatie en Procesmanagement (IPM). Het CIO Office voert centrale regie op de gehele Informatievoorziening van de organisatie. DomstadIT is de afdeling bij de gemeente Utrecht die in nauwe samenwerking met andere organisatieonderdelen ICT ontwikkelt, levert, installeert en beheert om te zorgen voor een stabiele en optimaal beschikbare ICT-infrastructuur. De afdeling IPM helpt mee om processen zo effectief en efficiënt mogelijk in te richten, te beheren en om de informatiehuishouding op orde te brengen en te houden. Door het combineren van de kennis van processen en IT optimaliseren we de bedrijfsvoeringskolom.
Voor het MT CIO en de CIO (directeur) zijn wij op zoek naar een directiesecretaris.
Je taken zijn:Als directiesecretaris krijg jij de rol van strategisch adviseur. Je adviseert gevraagd en ongevraagd over dossiers in de portefeuille van het MT CIO en de CIO, signaleert trends en ontwikkelingen en kijkt naar de mogelijkheden met betrekking tot de verdere ontwikkeling van de organisatie.
De functie bestaat uit de volgende werkzaamheden:
- Je bent directiesecretaris van het MT CIO en de CIO. Samen met de managers van DomstadIT, de manager CIO Office, de managers IPM decentraal en de CIO vorm jij het MT dat richting geeft aan digitalisering in Utrecht.
Eisen
- Je hebt minimaal WO werk- en denkniveau.
- Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie:
- Naam organisatie:
- Naam contactpersoon:
- Afdeling en functie contactpersoon:
- Telefoonnummer contactpersoon.
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Je hebt aantoonbare ervaring in het inhoudelijk ondersteunen van een directie en ervaring met IT-vraagstukken. Let op: dit moet duidelijk vermeld worden op het CV.
- Je hebt ervaring binnen een overheidsorganisatie.
- Je bent bekend met de termen: gegevensbescherming, open overheid, common ground of cloudtransitie.
Wensen
- Licht toe welke ervaring je hebt met:
- het adviseren over strategische keuzes;
- het inhoudelijk voorbereiden van overleggen;
- het adviseren en reviewen van beleidsnota’s. Graag duidelijk en concreet beschrijven bij welke opdrachtgever/werkgever dit was en welke rol/verantwoordelijkheid je hebt gehad.
- Je hebt ervaring binnen een gemeente van meer dan 100.000 inwoners.
- Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
- Wat is je telefoonnummer en e-mailadres? Het is mogelijk meerdere contactgegevens op te geven, bij voorkeur ontvangen we de contactgegevens van de aanbieder die de offerte heeft ingediend. We hebben deze gegevens nodig voor het eventuele inplannen van een kennismakingsgesprek en administratieve afhandeling.
- Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in PDF-formaat.
Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 100,-. Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname.