Dit ga je doen
– Het aannemen, analyseren, opvolgen en bijwerken van incidenten, (aan)vragen en serviceverzoeken van interne eindgebruikers en de registratie hiervan.
– Het inspoelen, klaarmaken, uitgeven en innemen van devices.
– Het aanvullen en up-to-date houden van het kennissysteem en handleidingen.
– Het ondersteunen van collega’s ten aanzien van applicaties en gebruik van devices. Dit kan remote, bij de servicebalie of op de betreffende locatie.
– Schakelen met collega IT-specialisten of externe partijen, zoals leveranciers.
– Het meewerken aan een continue verbetering van processen en professionalisering.
Over de IT-organisatie
De IT-organisatie van Waternet is onderverdeeld in een hoofdafdeling Infrastructuur en Werkplek met 2 afdelingen: Infrastructuur en Werkplek. Werkplek is verantwoordelijk voor het leveren van de digitale werkplek aan de medewerkers van Waternet met als doelstelling: “Iedereen kan altijd en overal werken”. Binnen de gehele digitalisering wordt Agile gewerkt. Dit is zowel Scrum als Kanban. Werkplek is verantwoordelijk voor het leveren van de digitale werkplek aan alle (circa 2000) medewerkers van Waternet. Het team Werkplek bestaat uit 3 teams: Customer Service, Support en Desktop. Dit zijn in totaal 34 FTE. Team Customer Service is 1 van deze 3 teams.
Over het team Service Werkplek
Het team Service Werkplek is verantwoordelijk voor de juiste en veilige werking van Waternet devices, die worden gebruikt door collega’s. Denk hierbij aan laptops, mobiele telefoons, thin clients, dockingstations, (non)multifunctionals en narrowcastingsystemen. Collega’s worden ondersteund in het gebruik door het oplossen van storingen en afhandelen van verzoeken. Het team Customer Support is o.a. verantwoordelijk voor alle decentrale hardware binnen Waternet. Het team Customer Desktop is verantwoordelijk voor het leveren van de werkplek, het mobile device management, het packagen van applicaties en de 3e lijns servicedeskvragen. Naast een VDI werkplek gebaseerd op VMware Horizon wordt er ook gebruik gemaakt van laptops en fysieke desktops op basis van Windows 10. De laptops worden beheerd door Microsoft Intune, AVD, AD, Ivanti Automation en Workspace Control (Voorheen RES).
Eisen
- Minimaal 2 jaar relevante werkervaring met werken op een ICT servicedesk waarvan minimaal 1 jaar ervaring met 2de lijns werkzaamheden.
- Afgeronde ICT-opleiding, minimaal op MBO niveau 3.
- Aantoonbare werkervaring met vastleggen en delen van kennis bijvoorbeeld door het opstellen van rapportages en door het werken en maken van kennisitems.
- Aantoonbare werkervaring met afhandeling van ICT incidenten en wijzigingen.
- ITIL-V3 of V4 Foundation gecertificeerd.
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
- In het bezit van rijbewijs B en bereid in een bestelbus te rijden.
- De functie is niet geschikt voor een zzp’er of zzp via intermediair.
Wensen
- Ervaring met Topdesk of soortgelijke applicatie (40 punten).
- Minimaal 1 jaar ervaring met Agile/scrum werken (30 punten).
- Behaald of bezig om te behalen: MD-100 en/of MD-101/MD-102: Windows Client gecertificeerd en MS-900 (30 punten).