Administratief medewerker schuldenaanpak

Gemeente Rotterdam

Verlopen op: 14 okt 2024 om 07:00
Max. Uurtarief: 50
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 28 oktober 2024
Eind datum: 28 april 2025

Jouw functie
Het ondersteunen van Rotterdammers die in een schuldhulpverleningstraject zitten is intensief. Het is daarom van belang dat deze ondersteuning zorgvuldig gebeurt. Als administratief medewerker vorm je een belangrijke schakel binnen de keten schuldhulpverlening. Samenwerking met trajectbegeleiders en schuldbemiddelaars is hierin van groot belang.

Zo ben je verantwoordelijk voor:

  • De volledige administratieve ondersteuning van jouw team;
  • In het systeem Allegro verwerk je budgetplannen, registreer je nieuwe klanten, maak je klantendossiers aan en houd je deze bij;
  • De postverwerking, archivering en agendabeheer ten behoeve van je collega’s;
  • De correspondentie tussen schuldeisers en cliënten. Je handelt deze af door uitnodigingen en brieven te versturen;
  • Telefonisch contact met schuldeisers en aan de hand van de verkregen informatie maak je schuldopgaven en stel je contracten op.

Jouw profiel
Je werkt graag in teamverband en je zoekt de samenwerking op met je collega’s. Je bent stressbestendig en kunt goed omgaan met drukke piekmomenten. Je wint vertrouwen door op een resultaatgerichte en planmatige manier te werken, zonder de menselijke maat uit het oog te verliezen. Je werkt in een dynamische omgeving waarbinnen jij je proactief opstelt en meewerkt aan de voortdurende doorontwikkeling. Verder heb je een flexibele instelling en ben je klantgericht.

De teams
Een team bestaat gemiddeld uit zeven schuldbemiddelaars, drie budgetconsulenten en zeven administratief medewerkers. Zij werken dagelijks nauw samen om de klant zo goed mogelijk uit dit traject te laten komen. Het team werkt zelfsturend.

Jouw opdracht
De Kredietbank Rotterdam (KBR) is geen gewone bank. De KBR biedt schulddienstverlening aan Rotterdammers die schulden willen aanpakken. Zo zorgen wij voor schulddienstverlening, bemiddelen bij aanvragen van schuldsanering en verstrekken we saneringskredieten.

De/onze afdeling
Het Cluster Maatschappelijke Ontwikkeling stimuleert ontplooiing van talent. We gaan uit van de kracht van de Rotterdammers. Het streven is dat iedereen zijn talent ontwikkelt, leert en/of werkt, maatschappelijk actief is als leren of werken niet kan en zorgt voor de eigen gezondheid. Sport, cultuur, onderwijs en basale zorg dragen daaraan bij. We bieden (intensieve) hulp en ondersteuning als dat nodig is. Dat doen we in opdracht van het stadsbestuur en samen met maatschappelijke partners.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde MBO-3 opleiding;
  • Je hebt minimaal 6 maanden werkervaring met de administratieve werkzaamheden binnen de schuldenketen, opgedaan in de afgelopen 3 jaar;
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring als administratief medewerker, of vergelijkbaar, opgedaan in de afgelopen 3 jaar;
  • Je hebt werkervaring met het systeem Allegro (ART, SR);
  • Je hebt ervaring met de volgende applicaties van Windows Office: Word, Excel en Outlook.

Wensen

  • Je hebt minimaal een afgeronde MBO-4 opleiding;
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met de administratieve werkzaamheden binnen de schuldenketen, opgedaan in de afgelopen 3 jaar;
  • Je hebt werkervaring met het systeem Allegro (KIS);
  • Je hebt kennis van de Wet Schuldhulpverlening.
Deze opdracht is verlopen.