Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar!
De gemeente Weststellingwerf houdt zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden.
Bij de gemeente Weststellingwerf werk je mét mensen vóór mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.
Voor het team samenlevingsopbouw zijn wij op zoek naar een administratief medewerker toegang:
Je functie
De inhoud van je werk
Als vlechtwerkondersteuner werk je integraal in een multidisciplinair team. Je beoordeelt meldingen die aan jou worden doorgezet op de manier waardoor deze inwoner het best ondersteund kan worden. Je maakt gebruik van de mogelijkheden die hiervoor beschikbaar zijn. Indien er inzet van een vlechtwerker nodig is, registreer je de melding en zet je deze op de verdeellijst. Ook zorg je ervoor dat de inwoners een ontvangstbevestiging krijgen. Verlengingen van huishoudelijke hulp of een financiële maatwerkvoorziening voor vervoer, waarbij de inwoner en situatie bekend is, kun je zelf afhandelen.
Naast bovengenoemde werkzaamheden ben je ook verantwoordelijk voor:
- Het uitvoeren van taken behorende bij het leerlingenvervoer;
- Doorverwijzen naar powerfulageing;
- Het behandelen van aanvragen gehandicaptenparkeerkaart;
- Voorkomende enkelvoudige aanvragen.
Verantwoordelijkheden
Wat verwachten we van jou
Jij beschikt over kennis en ervaring binnen het sociaal domein. Je bent accuraat en vraaggericht met een professionele houding. Je beschikt over een onmiskenbaar inlevingsvermogen en empathie. Tegelijkertijd ben je administratief goed onderlegd en kun je goed plannen. Daarnaast heb je:
- een relevant mbo+-diploma;
- tenminste 3 jaar werkervaring als medewerker binnen een gebiedsteam;
- kennis van de systemen Csam, Isam en iZaaksuite.
Eisen
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot en met 30 juni 2025 voor 27 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
- U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
- Minimaal twee jaar ervaring binnen het sociaal domein.
- Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) opdrachten/projecten in uw toelichting, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal drie jaar voldoet.
- Graag specifiek de naam van de organisatie(s) benoemen.
- Relevante mbo-opleiding. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.
Wensen
- Externe heeft aantoonbaar een mbo-opleiding op het gebied:
- Externe heeft de gevraagde opleiding afgerond (250 punten)
- Externe is op dit moment bezig met de gevraagde opleiding (125 punten)
- Externe heeft niet de gevraagde opleiding (0 punten)
- Externe beschikt over 2 jaar recente werkervaring binnen het sociaal domein:
- Externe heeft de aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (250 punten)
- Externe heeft 2 tot 3 jaar aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (125 punten)
- Externe heeft geen aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (0 punten)
- Externe heeft 2 jaar aantoonbare ervaring binnen een gemeentelijke organisatie:
- Externe heeft aantoonbare ervaring zoals omschreven (200 punten)
- Externe heeft 1 tot 2 jaar aantoonbare ervaring zoals omschreven (100 punten)
- Externe heeft geen aantoonbare ervaring zoals omschreven (0 punten)