Adviseur compliance portfolio & monitoring

Nationale Politie

Verlopen op: 2 jan 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 150
Aantal uur per week: 24
Provincies: Utrecht
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 3 maart 2025
Eind datum: 2 maart 2026

Verantwoordelijkheden
De adviseur is eindverantwoordelijk voor het vormgeven en inrichten van CPM en de daarbij gedefinieerde resultaten. Binnen de gedefinieerde opdracht is daarnaast de adviseur CPM specifiek verantwoordelijk voor het vormgeven en inrichten van het onderdeel portfoliomanagement van het programmaportfolio.

Bijzonderheden
Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden. Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek (BO+) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

Scope
De scope betreft alle realisatie-, implementatie- en opleidingstrajecten. Na opstellen van het raamwerk zal, gezien de huidige fase van het programma, de invoering in eerste instantie focussen op realisatietrajecten. Bij de invulling van het CPM zal één op één aangesloten worden bij de programmaprocessen risicomanagement en issue management.

Activiteiten en Resultaten
Stap 1:

  • Activiteiten:
    • Het analyseren van de informatie.
    • Het definiëren van het raamwerk.
    • Het definiëren van KPI’s en rapportages.
    • Het opstellen van een plan m.b.t. de invoering.
  • Resultaten:
    • Een overzicht huidige (IST) en gewenste (SOLL) informatiepositie.
    • Een gedefinieerd raamwerk (organisatie, proces, systeem) met bijbehorende KPI’s.
    • Een plan (compact) invoering (stap 2).
Stap 2:
  • Activiteiten:
    • Het inrichten van het raamwerk (organisatie, proces, systeem), het inrichten van KPI en rapportages en het inrichten van de sturing en verantwoordelijk voor het plan m.b.t. de invoering.
    • Voorbereiden volgende fase (uitvoering en continue verbetering).
  • Resultaten:
    • Het raamwerk is ingericht en in werking.
    • Het plan (compact) uitvoering en continue verbetering verder ontwikkelen (stap 3).
Stap 3:
  • Activiteiten:
    • De uitvoering sturing (incl. control) en verantwoording van activiteiten en realisatietrajecten volgens vastgesteld raamwerk.
    • Het inrichten van de verbetercyclus (gedefinieerd in raamwerk).
  • Resultaten:
    • De uitvoering sturing (incl. control) en verantwoording van activiteiten en realisatietrajecten volgens vastgesteld raamwerk (incl. verbetercyclus).

Gebruik bestaande processen
Het CPM zal, tenzij niet anders mogelijk, gebruik maken van bestaande processen en systemen van de Politie (comply or explain).

Stakeholders

  • De programmadirecteur
  • De programmamanagers
  • Ministerie van Justitie
  • Ketenpartners w.o. Openbaar Ministerie
  • Politie Dienstencentrum
  • Politieacademie
  • Directie Operatiën

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal een erkend, volwaardig, volledig en afgeronde WO-diploma.
  • Aantoonbare certificaat change management (foundation) of soortgelijk.
  • Aantoonbare certificaat Managing Successful Programs (foundation) of soortgelijk.
  • In de afgelopen 10 jaar minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in strategie executie in overheidsinstanties met 250+ medewerkers in de functie van adviseur op het gebied van compliance, portfoliomanagement & monitoring.
  • In de afgelopen 10 jaar minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in stakeholdermanagement in overheidsinstanties met 250+ medewerkers in de functie van adviseur of soortgelijk.
  • In de afgelopen 8 jaar minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in het managen van complexe en omvangrijke (€ 100 mln. plus) portfolio’s/programma’s in overheidsinstanties met 250+ medewerkers in de functie van adviseur of soortgelijk.
  • In de afgelopen 8 jaar minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de rapportage van complexe en omvangrijke (€ 100 mln. plus) programma’s/projecten in overheidsinstanties met 250+ medewerkers in de functie van adviseur of soortgelijk.

Wensen

  • In de afgelopen 8 jaar minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in strategie executie in overheidsinstantie met 1.000+ medewerkers in de functie van adviseur op het gebied van compliance, portfoliomanagement & monitoring.
  • In de afgelopen 8 jaar minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in stakeholdermanagement in overheidsinstantie met 1.000+ medewerkers in de functie van adviseur of soortgelijk.
  • In de afgelopen 8 jaar minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in het strafrechtketen.
  • Aantoonbare certificaat Management of Portfolio’s (practioner) of soortgelijk.
  • Een afgeronde opleiding Lean Six Sigma of soortgelijk.
  • Aantoonbare werkervaring binnen het veiligheidsdomein.
  • Aantoonbare werkervaring binnen de politie.
Deze opdracht is verlopen.