Adviseur HRM /casemanager

Omgevingsdienst Regio Nijmegen

Verlopen op: 23 sep 2024 om 23:59
Max. Uurtarief: 105
Aantal uur per week: 32
Provincies: Gelderland
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 november 2024
Eind datum: 31 maart 2025

Organisatie

De ODRN is één van de Gelderse omgevingsdiensten en levert hoogwaardige kennis en expertise op het gebied van vergunningverlening, toezicht, handhaving en advies. Daarbij gaat het onder andere om taken op het gebied van milieu, bouwen, geluid, bodem en water.

We zijn op zoek naar een ervaren adviseur HRM met de nadruk op Arbo en verzuim.

Ben jij die stevige adviseur die ons, door ruime ervaring, analytisch vermogen en kennis van arbeidsrecht en verzuimmanagement, kan helpen? En vind je het een uitdaging om ons te helpen om HR beter te organiseren en te positioneren in de afdeling bedrijfsvoering?

Duurzame inzetbaarheid, permanente educatie, strategische personeelsplanning en arbobeleid zijn daarbij de dominante thema’s.

Verantwoordelijkheden
  • Je adviseert en ondersteunt directie en het management bij de uitvoering van het HR-beleid en de HRM-instrumenten.
  • Je bent gesprekspartner van het management op het gebied van verzuim, verzuimpreventie, Arbo-vraagstukken en –beleid alsmede personele, organisatorische en formatievraagstukken.
  • Je bent verantwoordelijk voor een goed proces tussen de arbo-dienstverlener en de organisatie.
  • Je adviseert inzake complexe personeelsaangelegenheden en ontslagprocedures.
  • Je verzorgt proces- en voortgangsbewaking op het brede terrein van HR conform procedures, richtlijnen en regelgeving, signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen.
  • Je vertaalt nieuwe regelgeving naar P&O-beleid en ontwikkelt en implementeert de HRM-instrumenten.
Duur van de opdracht

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november tot en met 31 maart 2025 voor 28 - 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november tot en met 31 maart 2025 voor 28 - 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.
  • U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring.
  • Relevante HBO-opleiding (bijv. HRM, PA) aangevuld met kennis van arbeidsrecht en casemanagement.
  • Aantoonbare ervaring met het adviseren en ondersteunen van directie en management bij de uitvoering van het P&O-beleid en de HRM-instrumenten.

Wensen

  • WO-opleiding in arbeidsrecht.
  • Relevante werkervaring in een vergelijkbare overheidsomgeving.
  • Aantoonbare ervaring met een planmatige aanpak van ziekteverzuimreductie en de begeleiding van individuele ziekteverzuimtrajecten (Wet Verbetering Poortwachter) als casemanager verzuim.
  • HRM-opleiding.
Deze opdracht is verlopen.