Adviseur Informatiemanagement & Projectbeheersing

Gemeente Hilversum

Verlopen op: 7 nov 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: 130
Aantal uur per week: 24
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 7 november 2024
Eind datum: 7 mei 2025

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven. De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Opdracht

Inleiding:
Het team Projecten is een onderdeel van de afdeling Leefomgeving. Binnen het team worden complexe en zeer complexe projecten begeleidt van de initiatieffase tot en met de uitvoeringsfase. Het vakgebied richt zich onder andere op gebiedsontwikkeling en ontwikkelingen in de openbare ruimte. Binnen het team werken projectmanagers, projectleiders, projectondersteuners, omgevingsmanagers, projectcontrollers, een planeconoom en juristen.

Aanleiding:
Binnen het team projecten zijn een 25-tal gebiedsontwikkelingsprojecten actief. Twee projecten nemen in omvang toe, daar volgen deelprojecten uit die in verschillende fasen worden uitgevoerd. Met het toenemen van de omvang neemt ook de druk op het in control houden en beheersen van de informatie toe. Er ligt geen structureel plan binnen de gemeente Hilversum hoe de inrichting is van “grote” projecten, welke systemen we dan gebruiken en welke afspraken er zijn over beheersing van documenten. De standaard systemen worden gebruikt en per project wordt tijdelijk ingekocht als iets nodig is. Dit leidt tot verschillen in gebruik van systemen en werkmethodes binnen de projecten. Dit bovenstaande is ook van toepassing op andere projecten binnen het team, echter daar is de urgentie minder groot. Het is wel wenselijk dat er eenzelfde werkmethode wordt toegepast.

Opdracht:

  • Ontwikkeling van projecten op het gebied van informatiemanagement. Inrichting van projecten zodat alle informatie die wordt gegenereerd deelbaar is intern en extern, éénmalig opstellen, versiebeheer, conform de archiefwet en gemeentelijke beleidsregels.
  • Verdere implementatie van het cluster projectbeheersing binnen team Projecten. Wat hebben we nodig om toekomstbestendig te worden? Welke processen gaan we inrichten om de projecten op de GROTIK onderdelen goed in control te houden?
  • Implementatie van de nota kostenverhaal in de organisatie. Het moet resulteren in een interne procesbeschrijving over wie wat doet en wanneer.

Op te leveren:

  • Informatiemanagement plan voor de projecten.
  • Implementatieplan cluster Projectbeheersing.
  • Implementatieplan/procesbeschrijving voor invoering kostenverhaal.
  • Implementatieplan doorontwikkeling projectmatig werken.
Bovenstaande plannen dienen te worden gepresenteerd aan het Centraal Managementteam inclusief een voorstel van de acties die nodig zijn, inclusief benodigde formatie om de plannen uit te kunnen voeren.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau.
  • Een maximum uurtarief van €130,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-werkverkeer.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als adviseur op het gebied van informatiemanagement en projectmanagement bij gebiedsontwikkelingsprojecten in een grote gemeente met minimaal 80.000+ inwoners.
  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 12 november 2024 tussen 13.30 uur en 16.30 uur.

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau op het gebied van Informatiemanagement of Projectmanagement.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur informatiemanagement en projectmanagement voor gebiedsontwikkeling bij een grote gemeente met minimaal 80.000+ inwoners (woningbouw of bedrijven).
  • De kandidaat stelt zich voor in een persoonlijke motivatie en legt uit waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.
Deze opdracht is verlopen.