Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 66.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.
Opdracht
In de wereld van mobiliteit volgen innovaties elkaar snel op. Het aantal verkeersdeelnemers neemt toe in aantal en verscheidenheid en de beschikbare ruimte wordt kleiner. Dat maakt bereikbaarheid en verkeersveiligheid een uitdagende opgave, zeker gecombineerd met duurzaamheid. Naast verkeerskundige maatregelen, speelt het gedrag van verkeersdeelnemers een steeds grotere rol. Dat vraagt een andere manier van kijken. Kom jij ons hierbij helpen?
Je bent bij ons de vraagbaak voor bestuur en organisatie voor vraagstukken op het gebied van verkeer, verkeersveiligheid en mobiliteit. Je adviseert over welke verkeersuitgangspunten (kaders) op gemeenteniveau belangrijk zijn om vast te leggen en hoe we die toepassen op verkeersprojecten in de regio en in de buurt. Hierin weet jij, met anderen, een goede weg te vinden.
Dit ben je
- Je hebt een afgeronde hbo bachelor opleiding richting verkeerskunde, en minimaal 10 jaar relevante werkervaring in advisering op mobiliteit;
- Je bent een slagvaardige trekker van verkeersprojecten en actieve meedenker in grotere projecten in de rol van adviseur;
- Je bent een volwaardig gesprekspartner op tactisch en strategisch niveau;
- Je bent breed georiënteerd en weet goed wat er binnen en buiten de organisatie speelt op je vakgebied en andere belangrijke thema’s. Je hebt een goed ontwikkelde politieke antenne en schrijft in heldere en begrijpelijke taal brieven, adviezen, een college- of raadsvoorstel;
- Je komt achter je bureau vandaan, gaat ter plekke kijken, spreekt met mensen en denkt vanuit hoe iets wél kan;
- Door je energieke, vernieuwende en resultaatgerichte optreden springen mensen graag bij jou achterop.
Competenties
- Je bent sociaal vaardig;
- Je kunt zelfstandig werken;
- Je bent een teamplayer;
- Je bent communicatief sterk in woord en schrift;
- Je hebt geen 9 tot 5 mentaliteit.
Eisen
- Een afgeronde opleiding verkeerskunde op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Verkeerskundig en/of Mobiliteits Adviseur binnen een gemeente;
- Uiterlijk beschikbaar per 13 januari 2025 voor 16 uur in de week;
Wensen
- Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur verkeer;
- Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur verkeer binnen een gemeente;
- Aantoonbare werkervaring met integrale samenwerking in projectgroepen, aantoonbaar gemaakt in relevante werkervaring/projecten;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van verkeersveiligheidsaudits.