Adviseur planologie Lith-Bokhoven

Waterschap Aa en Maas

Verlopen op: 2 dec 2024 om 11:00
Max. Uurtarief: 125
Aantal uur per week: 12
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 6 januari 2025
Eind datum: 31 december 2027

Waterschap Aa en Maas

Wij werken 24 uur per dag met water. Dat doen we voor zo’n 778.000 inwoners en bedrijven en de natuur in het oosten van Brabant. Dagelijks onderhouden en inspecteren wij dijken, zuiveren wij 300 miljoen liter water en zorgen we voor veilig, voldoende en schoon water. Onze hoogste prioriteit is om bij te dragen aan de veiligheid, gezondheid en het welzijn van de inwoners in deze regio. Bovendien staan wij voor innovatief en duurzaam waterbeheer. Dit doen wij voor nu en later, zodat ook onze kinderen en kleinkinderen hier de vruchten van kunnen plukken.

Het project: Lith-Bokhoven, een veilige dijk met maatschappelijke meerwaarde

Het klimaat verandert. Dat betekent dat het water in de Maas in de toekomst steeds vaker erg hoog staat. De dijken moeten daarom voldoen aan de waterveiligheidseisen voor het beschermen van de inwoners en de economische waarden in het achterland. De normen voor waterveiligheid zijn in 2017 vastgelegd in de Waterwet. De dijk tussen Lith en Bokhoven is, na Meanderende Maas en Cuijk Ravenstein, het derde grote traject langs de Maas dat verbeterd moet worden in het kader van het Hoogwaterbeschermingsprogramma.

De opdracht, dit ga je doen

  • Het aansturen en beoordelen van de planproducten (o.a. NRD, mer fase 1 en risico analyse vergunbaarheid) en de daaraan ten grondslag liggende producten (met beslisinformatie) die worden opgeleverd door het ingenieursbureau. Je bent het aanspreekpunt voor diverse bevoegde gezagen, waaronder de provincie Noord Brabant inzake de mer-procedure.
  • Het scherp maken van de relevante bevoegde gezagen en de afstemming hiermee vroegtijdig initiëren en onderhouden.
  • Je bent goed bekend met de nieuwe Omgevingswet en heb je ruime ervaring met het bijbehorende juridisch-planologisch instrumentarium en kader.
  • Je adviseert over bestuurlijke besluitvorming van planproducten en daaraan gerelateerde bredere besluitvorming t.a.v. kansrijke alternatieven en het voorkeursalternatief.
  • Je draagt bij aan de (interne en externe) communicatie en participatie rondom de planproducten.
  • Je levert een bijdrage aan het raakvlakmanagement vanuit je kennis over, en van, het juridisch-planologisch instrumentarium kader (inclusief de risico’s en kansen).
  • Je bent trekker bovendien voor het opstellen van de samenwerkingsovereenkomst die wordt opgesteld aan het einde van de planuitwerking.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Opleiding: De kandidaat beschikt over een aantoonbare afgeronde opleiding op HBO/WO niveau in de richting van planologie, bestuurs-/omgevingsrecht of vergelijkbaar. Dit blijkt uit het meegestuurde CV.
  • Werkervaring in het fysieke ruimtelijke domein: De kandidaat moet ervaring hebben met het werken aan complexe projecten (van klein tot groot) in het ruimtelijke domein (project waarde > 2 miljoen). De kandidaat dient ten minste één project te benoemen waaraan minstens één jaar is gewerkt in de verkenningsfase.
  • Werkervaring softwarepakketten: De kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring met SharePoint en Microsoft Office.
  • Werkervaring ondersteuning bij HWBP-projecten: De kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring in de rol van adviseur planologie bij een HWBP project met een IPM team.

Wensen

  • Motivatiebrief: Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Beschrijf in maximaal 2A4 - in welke mate u relevante werkervaring heeft op het gebied van het voorbereiden en aansturen van planprocedures voor projecten in het ruimtelijke fysieke domein.
  • Ervaring werken binnen bestuurlijk complexe omgeving: Beschrijf in maximaal 2A4 - in welke mate u kennis en ervaring heeft met het werken binnen bestuurlijk complexe omgevingen.

Interviewplanning

We nodigen maximaal 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken vinden plaats op 10 december 2024, afhankelijk van indeling gesprekken, tussen 09:00 – 16:00 uur op het hoofdkantoor van waterschap Aa en Maas te ‘s-Hertogenbosch.

Toelichting op rooster

De inzet zal gemiddeld op 12 uur per week zijn. De verwachting is dat de inzet het eerste jaar rond 8 uur per week zit en in het tweede jaar daarna oploopt naar 12-16 uur per week. In overleg kan er beperkt worden thuisgewerkt. Maandag en donderdag zijn de samenwerkdagen op kantoor.

Deze opdracht is verlopen.