Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
Opdracht
Leidinggeven aan het project slimme stadslogistiek binnen de integrale opgave van zero-emissie stadslogistiek in de stedelijke kern van Alphen aan den Rijn van de gemeente Alphen aan den Rijn.
Zero-emissie logistiek leidt tot minder transporten, een efficiënte keten, lagere faalkosten, minder uitstoot van gevaarlijke stoffen, reductie van geluid en een verbetering van de bereikbaarheid en leefbaarheid. (Relatief) minder bestel- en vrachtverkeer leidt tot minder uitstoot en dus een aantrekkelijker leefmilieu.
De gevraagde (ervaren) projectleider verzorgt:
- Het oprichten, aanjagen en implementeren van het logistiek platform 0172 binnen de integrale opgave van zero-emissie stadslogistiek;
- Het betrekken van gemeentelijke, regionale en landelijke ondernemers, bedrijven, instellen en branche-/belangenorganisaties;
- Adequate procesbegeleiding en bestuurlijke besluitvorming die bovengenoemde opgaves ondersteunen en mogelijk maken;
- Monitoren van ontwikkelingen binnen en buiten de gemeente die van invloed kunnen zijn op het proces, draagvlak en ambities;
- Tijdige en adequate informatieverstrekking aan de gemeentelijk procesmanager, overleggen en afstemmen met betrokken stakeholders (zoals vastgoedeigenaren, ondernemers, belangenverenigingen enz.) omtrent voortgang van het platform;
- Gevraagd en ongevraagde advisering en ondersteuning binnen de integrale opgave slimme stadslogistiek, waaronder de invoering van de zero-emissiezone en de inzet van de logistiek adviseur;
- Archivering.
Eisen
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als projectleider bij een gemeente;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een gemeente gericht op stakeholder- en/of accountmanagement van externe partijen (ondernemers, bedrijven, instellingen) op een gemeentelijk beleidsthema duurzame mobiliteit (geef dit duidelijk aan in het cv);
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Wensen
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als projectleider bij een gemeente;
- Maximum uurtarief van €110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van energietransitie, duurzame mobiliteit/stadslogistiek en/of verduurzaming;
- Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie toegeschreven op de functie waarin de affiniteit met het onderwerp duidelijk wordt toegelicht (maximum één A4).