Adviseur senior

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 30 dec 2024 om 08:00
Max. Uurtarief: 160
Aantal uur per week: 4
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 30 december 2024
Eind datum: 31 december 2025

Opdrachtomschrijving
De Collectieve Zorgverzekering Minima (CZM) is er speciaal voor Amsterdammers met een lager inkomen. De gemeente betaalt hierbij een deel of zelfs de hele premie voor een aanvullende verzekering. Dit helpt om gezondheidsverschillen te verkleinen en de gezondheid van onze doelgroep te bevorderen. We overleggen regelmatig met interne en externe partners om een kwalitatief goede en betaalbare zorgverzekering aan te bieden. Deze regeling valt onder de afdeling Armoedebestrijding.
Als externe adviseur Collectieve Zorgverzekering Minima (CZM) ondersteun je de procesregisseur bij het optimaliseren van de werking van de CZM. Je levert een belangrijke bijdrage aan het realiseren van een toegankelijke en betaalbare zorgverzekering voor 80.000 Amsterdammers met een laag inkomen, waaronder 18.000 kinderen. Jouw expertise zorgt ervoor dat processen en beleid optimaal aansluiten op landelijke trends, wet- en regelgeving, en de behoeften van de doelgroep.
Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over de activiteiten/processen binnen de CZM, helpt bij het monitoren van Key Performance Indicators (KPI’s) en deelt belangrijke ontwikkelingen op het gebied van zorgverzekeringen. Daarnaast adviseer je over de toepassing van relevante wetgeving en de uitvoering van het beleid om gezondheidsbevordering te ondersteunen.

Werkzaamheden

  • Advies over KPI's: Je analyseert en adviseert over de prestatie-indicatoren van de CZM en draagt bij aan het verbeteren van de effectiviteit en efficiëntie van de processen.
  • Trends en Innovatie: Je volgt landelijke trends op het gebied van zorgverzekeringen en gezondheidsbevordering en vertaalt deze naar strategisch advies voor de gemeente.
  • Wet- en regelgeving: Je zorgt dat processen voldoen aan de geldende wet- en regelgeving en anticipeert op wijzigingen binnen het sociaal domein en de zorg.
  • Proactief advies: Je geeft zowel gevraagd als ongevraagd advies over het verbeteren van de zorgverzekering en de processen rondom de CZM.
  • Stakeholdermanagement: Je ondersteunt in het coördineren en afstemmen met externe stakeholders zoals zorgverzekeraars, Ministerie van VWS, gemeentes en andere maatschappelijke partners.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom! De directie Inkomen ondersteunt mensen die niet op eigen kracht aan het werk of uit de uitkering komen. Het doel is Amsterdammers bestaanszekerheid te verschaffen en zo snel mogelijk te laten uitstromen naar zo regulier mogelijk werk. Directie Inkomen bestaat uit verschillende afdelingen, waaronder de afdeling Armoedebestrijding. Het doel van de afdeling Armoedebestrijding is het duurzaam wegnemen van (financiële) belemmeringen voor burgers met een kleine portemonnee en het voorkomen van armoede en schulden. Hierdoor proberen we sociale uitsluiting te voorkomen en iedere Amsterdammer zo optimaal mogelijk mee te laten doen in de stad. De afdeling Armoedebestrijding is verantwoordelijk voor schuldhulpverlening en de verstrekking van inkomensondersteunende armoedevoorzieningen aan minima waaronder de Collectieve Zorgverzekering voor Minima. Daarnaast behoren agendasetting en het bouwen van maatschappelijke coalities op gebied van armoedebestrijding en schuldhulpverlening tot de kerntaken van de afdeling. De afdeling bestaat uit de teams Voorzieningen I en II, Stadspas, Procesregie Minimapartners, Kredietbank en het Secretariaat en is nauw verweven met de beleidsgroep Armoede en Schuldhulpverlening van de afdeling Beleid en Kwaliteit van WPI.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
  • Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven.
  • CV toevoegen: Het cv is opgesteld in het Nederlands en maximaal 5 A4 groot.
  • Draaideurconstructie: De kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  • Werkervaring: Minimaal 2 projecten met aantoonbare vaardigheid in het vertalen van landelijke trends naar lokaal beleid.
  • Beheersing competenties: Kandidaten moeten de gevraagde competenties aantoonbaar beheersen.
  • Beschikbaarheid en tarief: De kandidaat is direct inzetbaar en voldoet aan de tariefgrenzen.
  • Werk- en denkniveau: Minimaal hbo/wo werk- en denkniveau met ervaring in adviesfuncties binnen het sociaal domein.
  • Werkervaring: Minimaal 2 jaar ervaring met gemeentelijke zorgverzekeringen.
  • Werkervaring: Ervaring met adviseren over KPI’s van de gemeentepolis bij minimaal 2 gemeentes.
  • Werkervaring: Kennis van wet- en regelgeving binnen het sociaal domein en gemeentelijke zorgverzekering.
  • Werkervaring: Ervaring met stakeholdermanagement in complexe omgevingen.

Wensen

  • Werkervaring: Ervaring met stakeholdermanagement in complexe omgevingen.
  • Werkervaring: Ervaring met gemeentelijke zorgverzekeringen: meer dan 2 jaar, 3-5 jaar of meer dan 5 jaar.
  • Ervaring met adviseren over KPI’s van de gemeentepolis bij meerdere gemeentes.
  • Stakeholdermanagement: Complexe ervaring met meerdere zorgverzekeraars en landelijke partijen.
  • Competenties: Toetsing van analytisch vermogen, omgevingsbewustzijn, politieke sensitiviteit en aandacht voor details op expert niveau.
  • Vertalen van landelijke trends naar lokaal beleid: Aantoonbare ervaring met beleidsvorming en implementatie.
  • Toelichting Minimum en Maximumtarief: Tarief tussen €120 en €160 per uur.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx