Adviseur Wegen en Infra

Gemeente Amstelveen

Verlopen op: 19 sep 2024
Max. Uurtarief: 115
Aantal uur per week: 28
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 oktober 2024
Eind datum: 1 januari 2026

De afdeling Projecten en Advies (P&A)

De afdeling is verantwoordelijk voor het beleid, advisering, plannen, ontwerpen, voorbereiden en realiseren van projecten in de openbare ruimte. De afdeling bestaat uit 5 teams: Beleid en Advies Buitenruimte, Projectbureau, Vastgoed, Parkeren en Bedrijfsvoering. Het team Beleid en Advies Buitenruimte bestaat uit 25 adviseurs die integraal werken vanuit de vakdisciplines groen, infra, riolering, verkeer, OV, circulaire economie, spelrecreatie, stedelijk water en klimaatadaptatie. Het team is verantwoordelijk voor de meerjaren-programmering groot onderhoud, het opstellen van beleidsplannen en de advisering van het bestuur en interne afdelingen. Daarbij zijn assetmanagement en opdrachtgeverschap belangrijke kerntaken. Wij werken voor de gemeente Amstelveen en Aalsmeer. Wij hebben een ambitieus uitvoeringsprogramma en zijn op zoek naar een interim Senior adviseur wegen en infra.

Opdracht:
  • Je bent als assetmanager wegen centraal aanspreekpunt voor vragen over wegbeheer in brede zin.
  • Je zet weginspecties uit en zorgt voor de dataverwerking in het beheersysteem.
  • Je vertaalt de output van de beschikbare data naar een integrale programmering groot onderhoud waarbij je prioriteert en keuzes maakt in samenspraak met de andere assetmanagers.
  • Je monitort de voortgang van de meerjarenprogrammering en stuurt bij waar nodig.
  • Je schrijft programma’s van eisen en toetst op hoofdlijnen ontwerpen.
  • Je neemt in de rol als adviseur deel aan projectgroepen voor beheer- en nieuwbouwprojecten.
  • Je bent verantwoordelijk voor de actualisatie van het beleidsplan nota wegen die aan de raad wordt aangeboden ter vaststelling. Een bezuinigingsopgave met diverse scenario’s is daarvan een onderdeel.
  • In de rol van opdrachtgever formuleer je projectopdrachten voor projectmanagers en voer je voortgangsgesprekken.
  • Je stemt af met het projectbureau en de operationele buitendienst team infra voor een gecoördineerde aanpak klein- en grootonderhoud wegen.
  • Je bent verantwoordelijk voor beleidsmatige vragen van bewoners en het bestuur en externe partners zoals waterschappen en provincie.
  • Je neemt deel aan het 2-wekelijkse wethouders stafoverleg.
  • Je geeft heldere adviezen in woord en schrift.
  • Je levert input voor de PC-cyclus.
  • Je bent mede verantwoordelijk voor de implementatie van assetmanagement in de organisatie.

De opdracht loopt tot 1 januari 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken.

Kandidaatomschrijving
  • WO opleiding, civiele techniek of landschapsinrichting met kennis van wegen en kennis van inrichting en beheer van de openbare ruimte o.a. groen, verkeer, riolering, spelrecreatie.
  • Ervaring als adviseur/projectleider bij een gemeente.
  • Planmatige en procesgerichte aanpak met inhoudelijke vakkennis.
  • Ervaring met het opstellen van integrale meerjarenplanning groot onderhoud.
  • Goede adviesvaardigheden in woord en geschrift. Je hebt ervaring met het opstellen van beleidsstukken en bent in staat om een helder advies/notitie op te stellen.
  • Je hebt senioriteit en bent een aanpakker die goed in staat is om met andere afdelingen af te stemmen en samen te werken.
  • Je hebt integrale kennis van de openbare ruimte zoals wegen, groen, spelrecreatie en riolering.
Competenties
  • Omgevingsbewustzijn.
  • Communicatieve vaardigheden.
  • Nauwkeurig.
  • Samenwerken/teamplayer.

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie

Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG

Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op donderdag 26 september 2024 tussen 11:00 - 13:00 uur. De gesprekken vinden op locatie plaats. Indien u een kandidaat voorstelt, verzoeken wij u ervoor te zorgen dat deze beschikbaar is om dit tijdstip.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Werkervaring (publieke sector): Op cv aantoonbaar de laatste 5 jaren werkervaring als Beleidsadviseur of Projectleider bij een overheid (100.000+ gemeenten), opgedaan in het afgelopen 8 jaar. Referentie vereist.
  • Opleiding (WO): Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde WO opleiding in de richting van landschapsinrichting of civiele techniek. Referentie vereist.
  • Werkervaring (openbare ruimte): Op cv aantoonbaar in het afgelopen 5 jaar werkervaring op het gebied van advisering van multidisciplinaire vraagstukken beheer en onderhoud openbare buitenruimte op de vakgebieden infra, groen én spelrecreatie opgedaan. Referentie vereist.
  • Beschikbaarheid: Op cv aantoonbaar per 1 oktober 2024 beschikbaar voor tussen 28 - 32 uur per week.

Wensen

  • Motivatiebrief: Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. De brief wordt getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht/kandidaatomschrijving.
  • Werkervaring (beleidsadvies inrichting en beheer openbare ruimte): Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als beleidsadviseur civiele kunstwerken bij een 100.000+ gemeenten, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Opleiding (integrale kennis van de openbare ruimte): Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar integrale kennis van de openbare ruimte zoals infra, groen, spelrecreatie en riolering bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Systeemkennis: Op cv aantoonbare kennis en ervaring of soortgelijke applicatie met GEOVISIA.
  • Assetmanagement: Op cv aantoonbare kennis en ervaring op gebied van Assetmanagement, zoals het toepassen bij het programmering van onderhoudsprojecten.
Deze opdracht is verlopen.