Organisatie
Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.
Bij zo’n prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.
Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.
Samen met ruim 400 collega’s werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de ‘fairtrade gemeente’ Meppel.
Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.
Opdracht
Je gaat werken in een team van professionals binnen Dienstverlening. Het team Dienstverlening bestaat uit medewerkers van het cluster Klant Contact Centrum (KCC) en het cluster Burgerzaken. Samen werken jullie aan de dienstverlening voor onze burgers. Het cluster Burgerzaken bestaat uit 6 collega’s. Voor de baliewerkzaamheden werk je samen met je collega’s om de bezetting volgens inroostering in te vullen. De balie van het stadhuis is open voor burgers op werkdagen van 08:15 tot 13:45 uur. De avondopenstelling van de balie is op dit moment georganiseerd op de vrijdagavond tussen 17:00 en 19:00 uur. Je draait mee in een roulatieschema tijdens deze avondopenstelling. Daarnaast verricht je burgerzaken werkzaamheden in de backoffice.
Concreet zijn je taken:
- Je kunt (buitenlandse) brondocumenten beoordelen en verwerken in de BRP;
- Je neemt eerste inschrijvingen in behandeling en legt een personeelslijst aan;
- Je neemt de verhuizingen aan en verwerkt deze in Key-2-burgerzaken;
- Je stelt de akte op voor geboorte, overlijden, erkenning, huwelijk en partnerschap en de meldingen huwelijksaangifte en latere vermeldingen;
- Je kunt vragen en aanvragen voor optie en naturalisatie beantwoorden;
- Je doet alle voorkomende taken die aan de front office en back office van burgerzaken voorkomen.
Eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
- Aantoonbare afgeronde opleiding Burgerzaken;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als medewerker Burgerzaken backoffice binnen een gemeentelijke instelling;
- De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 oktober 2024.
Wensen
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op de frontoffice burgerzaken / balie;
- Aantoonbare werkervaring met / kennis van Key2Burgerzaken;
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als medewerker Burgerzaken backoffice binnen een gemeentelijke instelling;
- Aantoonbare werkervaring als BRP specialist en/of werkzaamheden met de Burgerlijke Stand.