Allround medewerker toegang

Gemeente Weststellingwerf

Sluit op: 4 feb 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Friesland
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 10 februari 2025
Eind datum: 1 augustus 2025

Werken bij een gemeente
Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf houdt zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden.

Bijdrage aan de gemeenschap
Bij de gemeente Weststellingwerf werk je mét mensen vóór mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.

Allround medewerker toegang
Voor het team samenlevingsopbouw zijn wij op zoek naar een allround medewerker toegang:

Je functie
Als Allround Medewerker Toegang ben je een belangrijke schakel binnen ons Gebiedsteam. Je werkt integraal in een multidisciplinair team en hebt zowel sociale als administratieve verantwoordelijkheden. Je beoordeelt meldingen van inwoners en zorgt ervoor dat zij de juiste ondersteuning ontvangen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het regelen van leerlingenvervoer, het financieel maatwerk vervoer (FMV) en het bijhouden van de bijbehorende administratie.

Jouw taken en verantwoordelijkheden

  • Je ontvangt bezoekers aan de balie en staat hen te woord om vragen te beantwoorden
  • Je vormt de eerstelijns toegang voor de telefonische vragen van inwoners en ketenpartners
  • Behandelen van meldingen en aanvragen voor zorg en ondersteuning (Wmo, Jeugd en Participatie)
  • Verwerken van verlengingen van huishoudelijke hulp en aanvragen voor maatwerkvoorzieningen, zoals vervoer (inclusief FMV)
  • Afhandelen van aanvragen voor gehandicaptenparkeerkaarten en andere enkelvoudige aanvragen
  • Doorverwijzen naar voorliggende voorzieningen en andere instanties zoals Powerful Ageing
  • Administratief beheer van meldingen en verzoeken

Verantwoordelijkheden
Wat verwachten we van jou:

Onze verwachtingen
We zoeken een collega die zowel administratief sterk is als klantgericht en sociaal vaardig. Je hebt ervaring met het sociaal domein en bent in staat om snel te schakelen en in te spelen op de behoeften van de inwoners. Daarnaast beschik je over:

  • Een relevant mbo+-diploma
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie
  • Kennis van het sociaal domein, zoals de Jeugdwet, Wmo, Participatiewet
  • Ervaring met digitale systemen zoals Csam, Isam en iZaaksuite
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is per direct tot en met 1 augustus voor 24-36 uur per week beschikbaar. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • Minimaal drie jaar ervaring als allround medewerker gebiedsteam. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) opdrachten/projecten in uw toelichting, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal drie jaar voldoet. Graag specifiek de naam van de organisatie(s) benoemen.
  • Relevante mbo opleiding. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.
  • Heeft relevante kennis van het sociaal domein, zoals de Jeugdwet, Wmo, Participatiewet.

Wensen

  • Externe heeft aantoonbaar een mbo opleiding.
  • Externe beschikt over 3 jaar recente werkervaring binnen het gebiedsteam.
  • Externe heeft 3 jaar aantoonbare ervaring binnen een gemeenteorganisatie.
  • Externe heeft kennis van het sociaal domein, zoals de Jeugdwet, Wmo, Participatiewet.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx