Begeleider dagbesteding

Gemeente Heerde

Sluit op: 6 jan 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Gelderland
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 6 januari 2025
Eind datum: 6 januari 2026

Organisatie
De gemeente Heerde is een kleine gemeente. Daarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen! We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken in de gemeente als één geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten. We zijn omgevingsbewust en ondernemend. ‘Naar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie!’ is onze organisatievisie. Omdat we willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld. Dit betekent dat we als organisatie in staat willen zijn optimaal mee te bewegen met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt of nodig heeft. Daarbij komt de beweging uit de medewerker zelf. De verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap is het uitgangspunt. In een kleine, digitaal werkende en efficiënt ingerichte organisatie als de gemeente Heerde is namelijk elke rol, elke medewerker, van toegevoegde waarde. Geen enkele taak kan achterwege blijven. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling, goede begeleiding, helder opdrachtgeverschap en dus professionele aansturing zijn geen luxe, maar noodzaak. We gebruiken een aantal werklocaties in de gemeente Heerde. De meeste collega’s werken in een ‘’hybride’ vorm thuis en op het gemeentekantoor. De uitvoering van het sociaal domein gebeurt op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis zitten het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Daar worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.

Opdracht
De activiteitenbegeleider draagt zorg voor contacten om sociaal isolement te voorkomen en/of het bieden van een betekenisvolle daginvulling voor bezoekers van de dagopvang. Deze bezoekers zijn volwassen inwoners die bijvoorbeeld eenzaamheid ervaren, met NAH, lichte psychosociale-, lichte psychiatrische- of verstandelijke problematiek. De activiteiten kunnen heel divers zijn en worden op locatie van team STIP uitgevoerd. De werkzaamheden bestaan o.a. uit het faciliteren van dagactiviteiten, bieden van structuur, en stimuleren van hetgeen mogelijk is/inzetten op behoud en ontplooien van vaardigheden van de deelnemer. Daarnaast observeren en begeleiden van deelnemers. Het bewaken van een veilig sociaal klimaat in de groep, het verschaffen van advies aan mantelzorgers en andere betrokkenen, voeren van overleg met collegae zowel intern als extern (POH ouderen, zorgadviesteam ouderen, casemanagers en netwerk dementie etc.).

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Is hybride werken mogelijk: ja/nee.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 9 januari 2025 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 7 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van SPW of verzorgende.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als begeleider op een groep bij de dagbesteding.

Wensen

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als begeleider op een groep bij de dagbesteding.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met psychogeriatische cliënten.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met groepsdynamische processen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld).
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het samenwerken en adviseren met interne en externe belanghebbenden (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld).

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx