Beleidsmedewerker belastingen en invordering

Gemeente Staphorst

Sluit op: 20 jan 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 24
Provincies: Overijssel
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 20 januari 2025
Eind datum: 20 juli 2025

Organisatie
Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met bijna 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente. Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Opdracht
Ben je klaar om impact te maken en een belangrijke rol te spelen in de ontwikkeling en uitvoering van beleid op het gebied van belastingen en invordering?

Wat ga je doen als Beleidsmedewerker belastingen en invordering?
Je signaleert en analyseert landelijke ontwikkelingen en beleid en vertaalt deze naar lokaal beleid in afstemming met verschillende beleidsmedewerkers en/of stakeholders.
Je beoordeelt en behandelt bezwaar-, verzoek- en beroepschriften.
Je stelt adviezen op ten behoeve van het MT, College en Raad.
Je bevordert de samenwerking van het team en de medewerkers, borgt en verbetert processen.
Je draagt bij aan het tijdig en volledig aanleveren van de van belang zijnde informatie met betrekking tot de P&C-cyclus.
Je zorgt samen met je collega’s dat de gegevens in de administratie up-to-date zijn en voert consistentiecontroles uit.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-do-vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op: nog nader te bepalen. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk zo spoedig mogelijk bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De opdrachtgever zal een assessment laten uitvoeren door de professional(s) die worden uitgenodigd voor een gesprek.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker belastingen en invorderingen bij / binnen een gemeente.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het beoordelen en behandelen van bezwaar-, verzoek- en beroepschriften.

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in een juridische richting.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker belastingen en invorderingen bij / binnen een gemeente.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de applicaties ‘Heffen en Innen’ van Civision (maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring is opgedaan).
  • Aantoonbare afgeronde HALO diploma.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het adviseren van het MT, College én Raad.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx