Functieomschrijving
Jouw werk
Als beleidsmedewerker bestaanszekerheid ontwikkel je beleid voor het brede Sociaal Domein en geef je hier verdere invulling aan. Jouw focus ligt daarbij op het cluster bestaanszekerheid, waarbij je specifiek wordt ingezet op de beleidsterreinen minimabeleid en inburgering. Je vertaalt dit beleid naar concrete acties en projecten en draagt zorg voor realisatie. Je zorgt voor juiste planning en controle op de uitvoering vanuit het eigen vakgebied. Specifieke onderdelen waarmee je aan de slag gaat, zijn het verdere stappen zetten op het herzien van het minimabeleid, de regeling Sociaal Medische Indicatie afronden, het ontwikkelen van de AltenaPas (pas voor minima) en alle werkzaamheden binnen het inburgeringsbeleid.Daarnaast ben je analytisch sterk, communicatief vaardig, resultaatgericht, beschik je over bestuurlijke sensitiviteit en overtuigingskracht en ben je stressbestendig.
Eisen
- Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
- In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP-er. Kandidaat is geen ZZP-er en is op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst bij uw bureau.
- Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
- Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
- Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.
- Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.
- Kandidaat heeft ervaring met het schrijven van beleidsnotities. Dit moet blijken uit het CV.
Wensen
- Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
- Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als Beleidsmedewerker binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft affiniteit en kennis van het beleidsterrein bestaanszekerheid, zoals armoedebestrijding. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.
- Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
- Kandidaat beschikt over analytisch vermogen. Dit moet blijken uit het gesprek.