Bi- consultant

Omgevingsdienst Rivierenland

Sluit op: 27 feb 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Gelderland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 3 maart 2025
Eind datum: 31 december 2025

Omgevingsdienst Rivierenland
Omgevingsdienst Rivierenland zet zich in voor een veilige en duurzame leefomgeving. Binnen de organisatie is betrouwbare data essentieel voor besluitvorming en beleid. Als BI Consultant krijg je de kans om data om te zetten in waardevolle inzichten en draag je bij aan het datagedreven werken van de organisatie. Je werkt nauw samen met diverse stakeholders en collega’s om rapportages, dashboards en analyses te ontwikkelen die impact maken.

Opdracht
Voor Omgevingsdienst Rivierenland zoeken wij een ervaren en proactieve Business Intelligence Consultant die een belangrijke rol wil spelen in het verbeteren en professionaliseren van de informatievoorziening binnen onze organisatie. De opdracht betreft een inzet van 32 uur per week.

Verantwoordelijkheden
In deze opdracht ben je verantwoordelijk voor het gehele proces van behoefteanalyse tot het opleveren van hoogwaardige BI-oplossingen. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het inventariseren van informatiebehoeften bij interne stakeholders en het vertalen hiervan naar BI-oplossingen.
  • Het ontwerpen, bouwen en optimaliseren van dashboards en rapportages in Power BI.
  • Het analyseren van datasets en het presenteren van inzichten op een heldere en visueel aantrekkelijke manier.
  • Het verbeteren van datastromen, datamodellen en ETL-processen.
  • Het signaleren van trends, afwijkingen en kansen binnen de beschikbare data.
  • Het adviseren van de organisatie over datagedreven werken en het gebruik van Business Intelligence binnen processen.

Duur en inzet
De kandidaat is inzetbaar vanaf 3 maart 2025 tot en met 31 december 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan worden verlengd met 2 x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 3 maart 2025 tot en met 31 december 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan worden verlengd met 2 x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Affiniteit met maatschappelijke vraagstukken of werkervaring bij een omgevingsdienst is een pré.
  • Werkervaring in of affiniteit met maatschappelijke organisaties of de publieke sector, met name op gebieden zoals jeugdzorg, gemeentelijke processen of omgevingsdiensten is een pre.
  • Ervaring met het werken volgens agile-methodieken, zoals Scrum, voor de ontwikkeling en oplevering van BI-projecten is een pre.
  • Een bewezen track record van het leveren van waardevolle inzichten door middel van datagedreven analyses en rapportages, bijvoorbeeld in het Sociaal Domein of andere beleidsgebieden is een pre.

Wensen

  • Aantoonbare ervaring met het ontwerpen, bouwen en optimaliseren van dashboards en rapportages in Power BI, inclusief het gebruik van geavanceerde functies zoals DAX en Power Query.
  • Minimaal 2 jaar ervaring als BI Consultant of in een vergelijkbare functie (bijvoorbeeld Data Analist).
  • Kennis van en ervaring met datamodellering, SQL, R, Python en ETL-processen.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx