Business Controller

Reinigingsbedrijf Midden Nederland

Verlopen op: 2 dec 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 2 december 2024
Eind datum: 2 juni 2025

Organisatie

RMN is in 2000 van start gegaan als inzamelings- en reinigingsbedrijf van de gemeente Soest en Zeist. Momenteel zijn er 6 gemeenten (Baarn, Bunnik, IJsselstein, Nieuwegein, Soest en Zeist) aangesloten bij de gemeenschappelijke regeling RMN. De zes gemeenten zijn eigenaar en vertegenwoordigd in het algemeen en dagelijks bestuur. Met ruim 180 collega’s in de binnen- en buitendienst bedienen wij zo’n 111.000 huishoudens.

Missie

RMN is voor de deelnemende gemeenten de vanzelfsprekende samenwerkingspartij als het gaat over inzameling van grondstoffen en restafval en een schone, hele en veilige buitenruimte. Wij zijn de afval- en grondstoffenexpert, opereren zelfbewust en dragen actief bij aan circulaire doelen en duurzaamheidsdoelen.

Visie

Een duurzame en mooie leefwereld. Dat willen we allemaal. De rijksoverheid stuurt hier ook op met het doel dat Nederland in 2050 volledig circulair is. RMN vervult in de regio daarin een actieve rol. Wij zijn een maatschappelijke en innovatieve onderneming die op vooruitstrevende wijze afval en grondstoffen inzamelt. Daarnaast zetten wij ons continu in voor een schone, hele en veilige buitenruimte. Op deze wijze levert RMN een bijdrage aan een mooie en duurzame leefomgeving.

Kernwaarden

  • Wendbaar & innovatief: RMN is organisatorisch en financieel flexibel en opereert slim en duurzaam, met oog voor de toekomst.
  • Efficiënt: RMN stuurt slim op kosten en zorgt dat ze met een verantwoorde hoeveelheid tijd en geld de kerntaken uitvoert.
  • Professioneel & samenwerkingsgericht: RMN medewerkers zijn vakmensen en RMN werkt effectief samen met partners in de keten.
  • Maatschappelijk betrokken en altijd in de buurt: RMN is politiek-bestuurlijk sensitief, zet zich in voor maatschappelijke en duurzame doelen en is regionaal geworteld.

Opdracht

Door de veelheid aan projecten en reguliere werkzaamheden zijn wij op zoek naar een Business Controller die naast onze huidige controller zich gaat richten op het aansluiten van de begroting op het nieuwe grootboekschema. Financiële rapportages/analyses gaat vormgeven voor het MT en komt met verbetervoorstellen voor de begroting en begrotingswijzigingen.

Daarnaast in voorkomende gevallen ondersteunen bij het reguliere werk van de zittende controller die de focus heeft op de P&C cyclus, rechtmatigheidsverklaring, spendanalyse en inhoudelijk de begroting 2026.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met budgettering en verbeterprocessen (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als business controller in logistiek, afvalinzameling of een gemeenschappelijke regeling.
  • Aantoonbare werkervaring met AFAS (benoem dit duidelijk in het cv).
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en telefoon.

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als business controller in logistiek, afvalinzameling of een gemeenschappelijke regeling.
  • Aantoonbare werkervaring met het aansluiten van een begroting op een nieuw grootboekschema (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Aantoonbare ervaring met het opstellen van financiële rapportages/analyses.
  • Aantoonbare werkervaring met het formuleren van verbetervoorstellen met betrekking tot de begroting en begrotingswijzigingen (benoem dit duidelijk in het cv).

Competenties

  • Analytisch
  • Communicatief vaardig
  • Adviesvaardig
  • Flexibel
Deze opdracht is verlopen.