Combinatiefunctie Casemanager en Secretaris Intake- en Omgevingstafel

Gemeente Rijswijk

Verlopen op: 9 okt 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Griffie bestuursondersteuning

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 9 oktober 2024
Eind datum: 9 april 2025

Organisatie

Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 60.000 in 2024. De groei gaat na 2024 door. De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven. De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen. Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.

Opdracht

Het team Vergunningen, Archeologie en Monumentenzorg bestaat uit drie onderdelen:

  • Wabo-vergunningen
  • Vergunningen APV en Bijzondere wetten
  • Archeologie en Monumentenzorg

Op dit moment wordt in afwachting van de implementatie Omgevingswet en Wet kwaliteitsborging voor het bouwen voor het onderdeel Wabo-vergunningverlening uitgewerkt hoe de formatie er uit moet zien. Met het oog hierop wordt ingezet op inhuur. Voor de opdracht wordt uitgegaan van een combinatie van twee rollen. De eerste rol betreft de rol als casemanager en de tweede de rol als secretaris van de intake- en omgevingstafel.


Verantwoordelijkheden
  • In de rol als casemanager ben je verantwoordelijk voor de afhandeling van formele aanvragen, maar ook conceptaanvragen (voorheen zogenoemde principeverzoeken) afhandelt.
  • Je neemt proactief cases onder je hoede. Voor jouw cases zorg je voor de vertaling van beleid naar toetsing en uitvoering.
  • Je bent hét aanspreekpunt voor de cases die je behandelt, zowel intern naar adviseurs en intern samen met de teammanager naar de wethouder, als extern naar de aanvrager.
  • Je doet zelfstandig onderzoek, controleert op volledigheid, signaleert risico’s, toetst aanvragen aan het bestemmingsplan en beleidskaders, maakt besluiten op en communiceert helder jouw besluit.
  • Je vertegenwoordigt de gemeente in diverse overlegstructuren.
  • Je bent verantwoordelijk voor de afhandeling van bezwaar en in geval van zeer juridische bezwaren samen met de teamjurist.
Competenties
  • Goed in het plannen en organiseren van processen;
  • Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk);
  • Dienstverlenend ingesteld;
  • Goed gevoel voor bestuurlijk – ambtelijke verhoudingen.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker vergunningen WABO;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Centric Leefomgeving (CLO);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar in het zelfstandig vertegenwoordigen van het college in bezwaar.

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke ordening en/of Planologie of Rechten;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeentelijke organisatie binnen het ruimtelijk domein;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Casemanager WABO;
  • Aantoonbare werkervaring in de rol van secretaris, licht toe waar dit opgedaan.
Deze opdracht is verlopen.