De politie is op zoek naar een community manager die verantwoordelijk is voor het verder realiseren en professionaliseren van een online community op het interne intranet. Deze community moet collega's op een uitnodigende en interactieve manier samenbrengen om gesprekken te voeren en vragen te beantwoorden. De opdracht heeft zowel een praktisch als een beleidsmatig deel. Het doel is om effectieve interne webcare en web-etiquette te implementeren, terwijl er ook een beleidsmatige focus ligt op het opzetten van een duurzame structuur voor community management.
Verantwoordelijkheden- Het opbouwen en verder realiseren en professionaliseren van een online community.
- Uitvoeren van interne webcare en ondersteunen van inhoudsdeskundigen tijdens de looptijd van het project (daarna overdracht aan de kolom Communicatie).
- Actualiseren en implementeren van web-etiquette.
- Opzetten van een projectplan met als doel de interne webcare/communitymanagement te professionaliseren op landelijk en regionaal niveau.
- Onderzoeken hoe de interne webcare/communitymanagement kan worden opgezet en uitgerold.
- Opzetten van duurzame communitymanagement en onderzoek naar een zelfregulerend borgingsproces.
- Stakeholders betrekken bij de interne webcare/communitymanagement en dit realiseren met o.a. de Training Interne Webcare.
- Processen en taken optimaliseren en borgen, inclusief toewijzing van eindverantwoordelijkheid.
- Onderzoeken en inzetten van platformen en analytische tools om de effectiviteit van communitymanagement te meten.
- Een concrete opdracht in een projectplan binnen een jaar, met focus op professionalisering van interne webcare/communitymanagement.
- Inzichtelijke netwerken op landelijk en regionaal niveau en opzet van governance met duidelijke verantwoordelijkheden.
- Een duurzame en zelfregulerende community met betrokken en bekwame personen zonder constante interventie.
Eisen
- Eis 2: Kandidaat heeft minimaal een erkend en volledig afgerond HBO-diploma in de richting Communicatie. Dit moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat en het bewijsmiddel moet beschikbaar zijn voor het verificatiegesprek.
- Eis 3: Minimaal 5-10 jaar aantoonbare werkervaring in community management. Benoem dit expliciet in het CV bij de werkzaamheden.
- Eis 4: Aantoonbare werkervaring met (onderzoek naar) interne communicatie in een politiek-bestuurlijke organisatie. Benoem dit expliciet in het CV bij de werkzaamheden.
- Eis 5: Aantoonbare werkervaring met het opbouwen en verder realiseren en professionaliseren van een online community. Benoem dit expliciet in het CV bij de werkzaamheden.
- Eis 6: De kandidaat beschikt over de competenties: Coachen, initiatief, klantgerichtheid, leervermogen, overtuigingskracht, probleemanalyse, samenwerken. Deze competenties zullen tijdens het verificatiegesprek worden geëvalueerd.
Wensen
- Wens 1: Minimaal 5-10 jaar aantoonbare werkervaring in community management. Motiveer de rol van de kandidaat en geef een inhoudelijke situatieschets van de werkervaring.
- Wens 2: Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van interne webcare en het ondersteunen van inhoudsdeskundigen. Motiveer de rol van de kandidaat en geef een inhoudelijke situatieschets van de werkervaring.
- Wens 3: Aantoonbare werkervaring met het actualiseren en implementeren van web-etiquette. Beschrijf de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode waarin de ervaring is opgedaan.
- Wens 4: Een erkend en volledig afgerond WO-diploma in de richting Communicatie is een pre en dient duidelijk te blijken uit het CV.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1/12/2024 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 30/11/2025 voor 36 uur per week. Het contract kan door de opdrachtgever optioneel worden verlengd.