Welkom bij de afdeling Inkomen en Schulddienstverlening
Op de afdeling werken meer dan 55 collega’s in verschillende functies, met allemaal hetzelfde doel: het beste voor de inwoner.
Binnen team Inkomen zijn o.a. de volgende functies te vinden: consulent (aanvullend) Inkomen, fraudepreventie medewerker, consulent inburgering, consulent BBZ, enzovoort.
Samenwerking is binnen ons team belangrijk en we werken dan ook vanuit een integrale aanpak. Het team kun je het best beschrijven als gedreven, betrokken en enthousiast.
Vertrouwen is de basis om met elkaar in gesprek te gaan. Zelfs of juist wanneer we verschillen. Wat ons samenbrengt is onze drive om het goed te doen.
Functieomschrijving
Voor deze opdracht zijn we op zoek naar een consulent inkomen met het aandachtsgebied aanvullend Inkomen, behandelen van aanvragen bijzondere bijstand en minima regelingen.
Verantwoordelijkheden
Als consulent inkomen ga jij aan de slag met het aandachtsgebied aanvullend Inkomen, behandelen van aanvragen bijzondere bijstand en minima regelingen.
Jij bent hiervoor dé contactpersoon voor inwoners. Op financieel gebied ondersteun en adviseer je de inwoners op een rechtmatige, humane en respectvolle manier.
Als je hulpvragen signaleert over andere deelgebieden, verwijs je door naar collega's in het sociaal domein of andere instanties of dienstverlenende organisaties.
Je kijkt dus breder dan je eigen werkgebied en werkt actief samen. Je werkt binnen de kaders van de participatiewet maar je levert ook maatwerk als de situatie daarom vraagt.
Op deze manier geef je de gemeente Ede nóg meer smaak. En daar ben je trots op, want je draagt echt iets bij aan onze hele gemeente met meer dan 120.000 inwoners.
Duur en inzet
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 maart 2025 tot en met 30 juni 2025 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven.
Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
- Minimaal één jaar recente werkervaring als consulent inkomen, waarbij je kunt aantonen dat je zelfstandig een volledige caseload kunt beheren.
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 maart 2025 tot en met 30 juni 2025 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
- U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
- Hbo-werk en denkniveau, bijvoorbeeld een opleiding in de richting van sociaal juridische dienstverlening of vergelijkbaar.
Wensen
- Gezien de aard van de werkzaamheden hebben wij de voorkeur voor een kandidaat op detacheringsbasis (loondienst of via een payrollconstructie) en niet op ZZP-basis.
- Drie jaar recente werkervaring als consulent inkomen.
- Kennis van de Participatiewet.
- Ervaring met Suite is een pré.