Afdeling Frontoffice Participatiewet
De afdeling Frontoffice Participatiewet is momenteel op zoek naar een Consulent Intake Participatiewet, als gevolg van een medewerker die met zwangerschapsverlof gaat.
Functieomschrijving
Als Consulent Intake Participatiewet bij de afdeling Frontoffice Participatiewet houd jij je actief bezig met de Delftse inwoner die een steuntje in de rug kan gebruiken. Het is jouw verantwoordelijkheid om de gehele aanvraag voor een uitkering voor levensonderhoud af te handelen. Daar kan bijkomen een aanvraag voor inrichtingskosten of bijzondere bijstand. De afhandeling houdt in het beoordelen van het recht, het nemen van een besluit en invoeren van de uitkering. Daarnaast maak je een rapportage en beschikking. De eerste toets voor re-integratie doe jij, de verdere begeleiding naar werk is in handen van Werkse! Daarnaast voer je regelmatig gesprekken met daklozen die een verzoek hebben voor opvang, een briefadres en/of een daklozenuitkering. Hier ligt een zwaartepunt van de werkzaamheden.
Samenwerking
Het werk doe je zelfstandig, maar je werkt ook samen met hulpverlenende instanties. Zo kun je goed beoordelen of er recht op een uitkering bestaat en sprake is van dakloosheid. In sommige gevallen verwijs je de burger door omdat hij of zij elders de hulp kan krijgen die nodig is.
Persoonlijkheid
Wat voor persoonlijkheid zoeken we voor deze functie? Iemand die flexibel is: we verwachten dat je de beschikbare handvatten uit wet- en regelgeving effectief kunt gebruiken om het beoogde resultaat van beleid en wetgeving te bereiken voor de individuele inwoner of ondernemer. Daarnaast ben je ook in staat om buiten de kaders te denken en afwijkende besluiten te nemen om de burger een stap verder te helpen in samenwerking met ketenpartners.
Eisen
- Competenties: Uit de door u ingediende stukken en het gesprek blijken minimaal de onderstaande competenties, die voor deze functie als zeer belangrijk worden bevonden (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan):
- Samenwerken
- Omgevingsbewustzijn
- Resultaatgerichtheid
- Verantwoordelijkheid
- Analytisch vermogen
- Oordeelsvorming
- Klantgerichtheid
- Kwaliteitsgerichtheid
- Flexibel
- Besluitvaardigheid
- Minimaal een afgeronde hbo-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening, of vergelijkbaar
- Minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring met de wetten PW, BRP en WMO t.b.v. daklozen
- Minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud (Participatiewet)
- Minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen van dakloze burgers
- Minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring met het beoordelen van het recht op een briefadres en toegang tot de maatschappelijke opvang voor dakloze burgers
Wensen
- Motivatiebrief waarin de kandidaat in ieder geval ingaat op:
- De kennis en expertise (motivatie waarom aan de eisen wordt voldaan en wat de aanvullende capaciteiten zijn van de kandidaat voor deze functie)
- De competenties (motivatie waarom aan de eisen wordt voldaan en wat de aanvullende competenties zijn van de kandidaat voor deze functie)
- Waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht
- De motivatie om mee te doen aan deze specifieke aanvraag
- Aantoonbare werkervaring als Inkomensconsulent in de afgelopen acht (8) jaar
- Aantoonbare werkervaring met werken volgens de bedoeling (menselijke maat/maatwerk) en brede intake