Wil je werken op een plek die er echt toe doet?
De Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond is een toonaangevende organisatie, waar we ons inzetten voor de veiligheid van 1,3 miljoen mensen. Hier is geen dag hetzelfde. En toonaangevend blijven we niet zomaar; daar hebben we mensen zoals jij voor nodig. Jij hebt een neus voor nieuws, weet hoe je cijfers inzet voor een sterk advies en maakt als specialist rake en creatieve content. Door jou kan niemand om onze sterke merken heen: Brandweer, Ambulance, 112 Meldkamer en Risico- & Crisisbeheersing.
Jouw werk
Als content specialist ben je medeverantwoordelijk voor het vertalen van (actuele) onderwerpen naar externe doelgroepen, zoals inwoners, bedrijven en samenwerkingspartners. Ook maak je content voor de interne organisatie en help je met communicatievragen van medewerkers. Sociale media kennen voor jou geen geheimen en ook een cms heb jij snel onder de knie.
Door het nauwlettend in de gaten houden van actualiteiten via het maken van (nieuws)scans, grijp jij kansen om te laten zien waar de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond voor staat. Jij vindt het belangrijk dat de burgers en bedrijven in Rotterdam-Rijnmond continu up-to-date zijn van relevante ontwikkelingen. Inspiratie en contentverzoeken zoek je actief op bij de communicatiepartners van Team Advies. Daarnaast pak je een actieve rol bij interne overleggen en bijeenkomsten, waardoor je goed weet wat er speelt en jouw expertise kan inzetten. En komt er een ad-hoc verzoek binnen? Geen probleem!
Je actualiseert en beheert met collega’s uit jouw team de content. Met veel plezier deel je onze visie, activiteiten en geboekte resultaten op social media, de diverse websites en ons intranet. Je schrijft en redigeert begrijpelijk, overtuigend en activerend. Daarbij heb je verrassende nieuwe ideeën; van filmpje tot infographic, en van podcast tot aan social mediaposts. Over bijvoorbeeld de wijze waarop je zelf kunt werken aan je eigen veilige leefomgeving of wat je tegenkomt in je baan als hulpverlener. De uitvoering doe je samen met je collega’s van het Team Content. Daarbij onderhoud jij contacten met redactiepartners binnen en buiten de organisatie en start waar relevant samenwerkingen. En van het opzetten van een social media-campagne krijg jij een glimlach op jouw gezicht.
Je team
Het team Content en het team Advies vormen samen het Communicatieteam. Het team bestaat uit 16 communicatieprofessionals, verdeeld over diverse disciplines. Of je nu werkt als Strategisch woordvoerder, Strategisch Communicatie Businesspartner of Contentspecialist; met elkaar zorgen jullie voor eenduidige en heldere interne en externe communicatie. Bij de VRR werken we hybride. Dat betekent dat we op dinsdag en donderdag voornamelijk samenkomen op het hoofdkantoor in het World Port Center. Op andere dagen kun je tijd- en plaats onafhankelijk werken.
Eisen
- Werkt proactief en is verbindend.
- Heeft relevante werkervaring in de (bedrijfs)journalistiek of als redacteur binnen communicatie.
- Heeft ervaring met de techniek achter websites en intranet.
- Beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden.
- Kan zich makkelijk verplaatsen in brede doelgroepen.
- Is een verhalenverteller met schrijftalent, ervaren in de vertaalslag naar sociale media.
- Beschikt over een afgeronde opleiding op hbo- of academisch niveau op het gebied van (online) journalistiek of communicatie.
Wensen
- Heeft bij voorkeur ervaring met het maken van (nieuws)scans.
- Het is een pre als je ervaring hebt met het maken van video, met de focus op monteren.