Contractmanager

Gemeente Purmerend

Sluit op: 24 jan 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 24
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 24 januari 2025
Eind datum: 24 juli 2025

Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, waarbij onze inwoners centraal staan. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen: wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Opdracht
Als contractmanager werk je nauw samen met de interne klanten binnen jouw domein (onder andere teammanagers), inkoopadviseurs en contractbeheerders. Wij zijn op zoek naar een contractmanager met als zwaartepunt het ruimtelijk domein en Werken.

De contractmanager:

  • Is het aanspreekpunt voor de leverancier, de contracteigenaar en overige stakeholders.
  • Werkt nauw samen en onderhoudt contacten met de inkoopadviseur, de interne klant en de contracteigenaars/teammanagers.
  • Bespreekt periodiek de dienstverlening met de leverancier en spoort aan tot verbeteringen en optimalisatie, inclusief mogelijkheden tot kostenbesparing en kwaliteitsverbetering.
  • Bewaakt in samenspraak met de contractbeheerder de termijnen van contracten en initieert voorstellen richting contracteigenaar over de verlenging en/of beëindiging van contracten.
  • Stuurt, rapporteert en adviseert op de naleving van het contract, zowel door de eigen organisatie als door de leverancier, en toetst de uitnutting van het contract (KPI’s, kwantiteit en prijs).
  • Adviseert de inkoopadviseur tijdens het aanbestedingsproces over onder andere interne en externe vast te stellen KPI’s en SLA’s.
  • Beoordeelt de effectiviteit en efficiëntie van de administratieve processen en de interne controlemaatregelen.

Resultaatafspraken

  • Alle aanbestedingen binnen het vakgebied voorzie jij van advies.
  • Je maakt een planning voor de leveranciersgesprekken en komt deze na.
  • Je voorziet maandelijks jouw interne klanten van data, zoals managementrapportages over lopende contracten.
  • Voor jouw vakgebied lever jij een intern afgestemde werkwijze op.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als contractmanager bij een overheidsorganisatie.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau.

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als contractmanager in de afgelopen 5 jaar met het ruimtelijk domein, waaronder Werken, bij een overheidsorganisatie.
  • Aantoonbare werkervaring met de CATS methodiek op het gebied van contractmanagement.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op het gebied van contractmanagement (benoem dit duidelijk in het cv).

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en een laptop of iPad moet meenemen voor alle zakelijke contacten.
  • De opdrachtgever vergoedt geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx