Contractmanager ICT

Shared Service Centrum ONS

Verlopen op: 18 sep 2024
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 32
Provincies: Overijssel
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 oktober 2024
Eind datum: 30 april 2025

Scope

Wij zijn Ons. Wij leveren de beste bedrijfsvoeringsoplossing aan overheden in de regio Zwolle, zodat zij zich kunnen focussen op een goede dienstverlening richting de samenleving. We doen dat op het gebied van ICT, HR en Inkoop & Contractmanagement.

Wij zijn een Shared Service Centrum (SSC) en werken samen met de gemeenten Kampen, Zwolle, Dalfsen, Westerveld, Zwartewaterland en Ommen en de provincie Overijssel.

Opdracht

De afdeling I&C is op zoek naar een Medior Contractmanager ICT die hoofdzakelijk vorm kan geven aan het contactmanagement binnen de ICT.

Je werkt vanuit de afdeling Inkoop en Contractmanagement in een team met inkopers en contractmanagers die voor partners diensten leveren voor inkoop en contractmanagement.

Je werkt voor een gemeente in zowel een lokale als een regionale setting, afhankelijk van het contract. Je schakelt met diverse stakeholders en je zult nauw samenwerken met de contracteigenaar in de gemeente en andere stakeholders bij de contracten in de gemeente.

Jouw uitdaging

Als contractmanager geef je vanuit een contractmanagementplan invulling aan taken die nodig zijn om de uitvoering van de overeenkomsten soepel in de gemeentelijke organisatie te laten verlopen. Je vertegenwoordigt de gemeente als opdrachtgever in contractgesprekken met aanbieders. Je zorgt dat doelen worden gehaald en handelt zodanig, dat problemen geen kans krijgen te ontstaan. Wanneer er desondanks toch problemen ontstaan, voel je je betrokken en heb je een oplossingsgerichte inzet en aanpak. Je zit overleggen voor en zorgt dat de juiste processen worden gestart, organiseert besluitvorming en implementeert de besluiten in contracten en uitvoering.

Taken

  • Je bent het aanspreekpunt voor aanbieders die uitvoering geven binnen contracten.
  • Je bewaakt, evalueert en optimaliseert de contractafspraken.
  • Je coördineert, optimaliseert en voert diverse processen en werkafspraken uit, zowel met interne als externe stakeholders bij de contracten.
  • Je levert financiële en inhoudelijke sturingsinformatie voor beleid, bestuur en management over de realisatie van beleidsdoelstellingen, financiële en kwaliteitsrisico’s.
  • Je doet onderzoek op het gebied van kwaliteit, ondersteuning en rechtmatigheid.
  • Je levert een bijdrage aan de doorontwikkeling van beleid vanuit thema’s die sterke raakvlakken hebben met contractmanagement.
  • Je geeft vorm aan de doorontwikkeling van het contractmanagement in de gemeente waar je werkt.
  • Je begrijpt de dynamiek van ICT.

Kern

Je werkzaamheden zijn voornamelijk tactisch en operationeel. Voor operationele taken kun je ook deels terugvallen op een contractbeheerder. Samen met beleid toets je prestaties van aanbieders op basis van de gemaakte afspraken en KPI’s. Je voert periodiek overleg met aanbieders en volgt proactief de ontwikkelingen in de ICT en bij huidige aanbieders in het bijzonder.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding Bestuurskunde, Bedrijfskunde, Rechten of vergelijkbaar (**).
  • Kandidaat heeft certificaat CATS CM of NEVI contractmanagement.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring met contractmanagement in ICT (**).

Wensen

  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring met contractmanagement in ICT.
  • Kandidaat is aantoonbaar in staat om namens de gemeente op management- en directieniveau als gespreks- en onderhandelingspartner richting aanbieders op te treden. Dit graag duidelijk specificeren in het CV.
  • Kandidaat beschikt over certificering CATS CM.
  • Kandidaat heeft NEVI contractmanagement afgerond.
  • Kandidaat is 32 uur per week beschikbaar en kan op maandag en vrijdag op locatie aanwezig zijn voor overlegmomenten.

Competenties

  • Stevige persoonlijkheid, communicatief sterk.
  • Goed in het opbouwen van relaties, zowel de zakelijke als de maatschappelijke aspecten.
  • Analytisch, pragmatisch en daadkrachtig.
  • Tijdig opschalen en hulp vragen waar nodig voor het behalen van doelen.
  • Snapt cijfers en ziet snel verbanden.
  • Houdt van plannen en organiseren.
  • Heeft gevoel voor verhoudingen en verschillende belangen en kan omgaan met het spanningsveld hiertussen.
  • Uitstekende onderhandelingsvaardigheden en overtuigingskracht.

Kandidaat is beschikbaar voor een gesprek op locatie op maandagmiddag 23 september of dinsdagmiddag 24 september. Gelieve hieronder de beschikbaarheid van uw kandidaat aan te geven voor deze data en dagdelen.

Deze opdracht is verlopen.