Contractmanager ICT

Shared Service Center ONS

Verlopen op: 27 mrt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Overijssel
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 7 april 2025
Eind datum: 7 augustus 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Wij zijn Ons. Wij leveren de beste bedrijfsvoeringsoplossing aan overheidsorganisaties in de regio Zwolle. Door bepaalde operationele taken zoals ICT, Inkoop & Contractmanagement en HR met onze eigen expertise units over te nemen, creëren we meer ruimte voor overheden in de regio Zwolle. Dit doen we voor de gemeenten Zwolle, Kampen, Dalfsen, Westerveld, Zwartewaterland, Ommen en provincie Overijssel. Op die manier kunnen zij zich focussen op een goede dienstverlening richting de samenleving. We hebben onze thuisbasis in het mooie provinciehuis in Zwolle. Een plek waar veel betrokken mensen uit de regio samenkomen en werken. Zwolle is booming, een stad en regio in groei en bloei!

Het Team
Ons team Inkoop & Contractmanagement is volop in ontwikkeling en blijft groeien. Het team bestaat uit Contract- en Leveranciersmanagers, variërend van junior tot aan senior. Samenwerking en meedenken is voor ons vanzelfsprekendheid. Door onze betrokkenheid bij Gebruikersverenigingen van gemeentelijke applicaties en onze deelname aan de Vakgroep Strategisch Leveranciersmanagement VNG en onze ondersteuning aan overkoepelende provinciale contracten dragen we mee aan een maatschappelijke verantwoordelijkheid om ICT betrouwbaar en beheersbaar aan te schaffen.

Opdracht
Samen met de andere contract- en leveranciersmanagers ben je verantwoordelijk voor de ICT-contracten van Ons en onze partners. In deze functie:

  • Beheren en optimaliseren van je (interne) klant- en leveranciersrelaties: Je bent verantwoordelijk voor ‘jouw’ ICT-leveranciers en bespreekt de financiële en contractuele aspecten van de dienstverlening;
  • Monitoren en verbeteren van contractprestaties: Je evalueert de effectiviteit en doelmatigheid van contracten, stelt verbeteringen voor en implementeert deze om onze dienstverlening te optimaliseren;
  • Je werkt veel samen met collega’s van de afdelingen ICT Operations en ICT Regie aan het inrichten van contracten volgens de vastgestelde governance en procedures.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met contractmanagement op het gebied van ICT;
  • Aantoonbare werkervaring met contractmanagement binnen de ICT-sector;
  • Geen mogelijkheid tot opname van vakantie gedurende de initiële duur van de opdracht;
  • Kandidaat beschrijft zelf in de motivatie wat nodig is om deze opdracht tot een succes te maken en waarom hij/zij (op basis van voorgaande werkervaring) over de juiste kwaliteiten beschikt.

Wensen

  • Aantoonbaar in het bezit van certificaten in Cats CM en/of Nevi Contractmanagement (benoem dit expliciet in het cv);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting ICT en/of inkoop;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met GIBIT-contractvoorwaarden (benoem dit expliciet in het cv);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met contractmanagement op het gebied van ICT binnen een overheidsorganisatie;
  • Uiterlijk beschikbaar per 7 april 2025.
Deze opdracht is verlopen.