Coördinator opvang vluchtelingen oekraïne

Krimpen aan den IJssel

Sluit op: 20 jan 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 87
Aantal uur per week: 30
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 20 januari 2025
Eind datum: 20 juli 2025

Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Opdracht
Krimpen aan den IJssel heeft momenteel een tweetal locaties voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Daarnaast worden er nog diverse vluchtelingen thuis opgevangen.

In tegenstelling tot de reguliere vluchtelingenopvang wordt deze opvang niet gecoördineerd door het COA. Dit zorgt er voor dat we alle werkzaamheden die deze opvang met zich meebrengt zelf moeten organiseren. Voor diverse taken zoals coördinatie vrijwilligerswerk, aanspreekpunt voor inwoners, aanspreekpunt voor thuisopvang, coördinatie zakgeld, interne afstemming, toeleiding naar onderwijs etc moeten worden opgepakt.

Naast de opvang voor vluchtelingen uit Oekraïne, ligt er een asielschip in Krimpen aan den IJssel met 150 reguliere vluchtelingen aan boord. Voor deze locatie ben je vanuit de gemeente ook aanspreekpunt. Voor externe partijen, vrijwilligers en locatiemanagers en woonbegeleiders op het schip zelf.

Kerntaken- en verantwoordelijkheden

  • Coördinatie van de opvang: Beheren en coördineren van alle activiteiten gerelateerd aan de opvang van Oekraïense vluchtelingen (plannen, implementeren, monitoren en rapporteren projectactiviteiten).
  • Teammanagement: Opzetten, leidinggeven aan- en ondersteunen van een multidisciplinair team, waaronder locatiemanager, sociotherapeut(en) en woonbegeleider(s). Zorgdragen voor de juiste training en ontwikkeling van het team.
  • Stakeholdermanagement: Samenwerken met verschillende stakeholders, waaronder overheidsinstanties, lokale gemeenten, hulporganisaties en andere relevante partijen. Het opbouwen en onderhouden van effectieve relaties is essentieel.
  • Budgetbeheer: Verantwoordelijk voor het budgetbeheer, inclusief het opstellen, beheren en bewaken van uitgaven.
  • Kwaliteitscontrole: Toezicht houden op de kwaliteit van de geboden diensten en faciliteiten en ervoor zorgen dat deze voldoen aan de geldende normen en regelgeving.
  • Risicobeheer: Identificeren en beheren van potentiële risico's binnen het project. Zorgdragen voor crisismanagement en noodplanning in afstemming met crisis coördinatoren.
  • Rapportage en Evaluatie: Regelmatig rapporteren/overleg over de voortgang van het project aan relevante partijen en evaluatie van projectresultaten om verbeterpunten te identificeren.
  • Ondersteuning van vluchtelingen: Zorgdragen voor de benodigde ondersteuning op het gebied van gezondheidszorg, psychosociale hulp, juridische bijstand en integratieactiviteiten.

Wie ben je?
Je bent maatschappelijk betrokken en snapt dat je werkt voor de (tijdelijke) inwoners van Krimpen aan den IJssel. Je voelt je verantwoordelijk om samen met je collega’s te zorgen dat deze opvang goed verloopt.
Je bent ervaren met het werken met vluchtelingen.

Competenties

  • Je kunt goed luisteren;
  • Je kunt goed samenwerken;
  • Je hebt een proactieve instelling, resultaatgericht en een teamspeler;
  • Je bent een ‘doener’ en zorgt dat zaken worden afgerond;
  • Je snapt wat het betekent om te werken binnen een politiek-bestuurlijke omgeving.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 21 januari 2025 tussen 13.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 20 januari 2025 in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als coördinator vluchtelingen bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring in een coördinerende/leidinggevende functie binnen een Oekraïense vluchtelingen opvang bij een gemeente;
  • Een maximum uurtarief van €87,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten;
  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Wensen

  • Aantoonbare kennis van de sociale kaart van Krimpen aan den IJssel (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het schakelen van derde partijen waaronder het COA en onderwijs instellingen. (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsstukken (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring als coördinator in een adviserende rol richting verschillende teams binnen het sociaal domein. (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met nieuwkomersonderwijs (benoem dit duidelijk in het cv);

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx