Coördinator Planning & Control

BEL Combinatie

Sluit op: 23 jan 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 3 februari 2025
Eind datum: 3 augustus 2025

Organisatie
De BEL Combinatie is een uniek samenwerkingsverband tussen de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. In deze constructie zijn de drie gemeenten zelfstandig en maken ze alle drie gebruik van één grote, professionele en flexibele ambtelijke organisatie, de BEL Combinatie. Wij werken vanuit de volgende vier kerncompetenties: Professionaliteit, Openheid, Samenwerken en Publiek Ondernemerschap.

Opdracht
Binnen deze complexe organisatie word jij coördinator voor het P&C-proces voor de BEL-combinatie en voor de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. Je klanten is/zijn het MT en de bestuurders van deze gemeente en jij kunt je feilloos bewegen binnen dit speelveld. Je komt te werken in het cluster Planning & Control, onderdeel van het team Control & Financiën. We hebben naast de coördinator van het P&C-proces (gericht op de planning en monitoring van dit proces) een financieel accounthouder voor iedere gemeente en de BEL zelf en we hebben financieel-teamadviseurs voor de teams binnen de BEL-combinatie. Waar de teamadviseurs de informatie ophalen uit de teams/organisatie, zijn de accounthouders juist de schakel tussen hen en het bestuur. De coördinator plant en monitort dit proces. Dit houdt onder meer in dat je:

  • De planning opstelt voor de P&C-documenten (de kadernota, begroting, zomernota, jaarrekening) en dit afstemt met MT en met de portefeuillehouders;
  • Dat je ophaalt bij de teamadviseurs en accounthouders en andere betrokkenen wat de stand van zaken is en bijstuurt indien nodig.
  • Je schakelt met de coördinator Financiële Administratie voor wat betreft de zaken die in samenwerking met de financiële administratie tot stand moeten komen.

De meeste tijd gaat zitten in de P&C-producten. De totstandkoming van deze producten is een samenspel van de gehele organisatie, maar jij bent verantwoordelijk voor de coördinatie daarvan. Naast de reguliere taken, ben je ook continu scherp op het doorvoeren van verbeteringen binnen het team C&F en haar producten. Dit vraagt ook van je dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen binnen je vakgebied. Je werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Opstellen planningen en plannen van aanpak rond de P&C-producten (de kadernota, begroting, zomernota, jaarrekening en slotrapportage);
  • De planningen en plannen van aanpak uitrolt naar de stakeholders (o.a. door middel van een kick-off bijeenkomst).
  • Monitort wat de voortgang is en bijstuurt met elkaar waar nodig.
  • De stakeholders met elkaar in verbinding brengt.
  • Overleg voeren met belanghebbenden binnen team C&F en daarbuiten, waaronder ook met de portefeuillehouders Financiën.

Het is van belang dat je inzicht hebt in – en gevoel hebt bij het politieke krachtenveld van niet één, maar drie gemeenten. Dat vraagt flexibiliteit en een brede blik, maar ook het vermogen om de grenzen te bewaken.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 27 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
De BEL Combinatie vraagt bij elke nieuwe opdracht én elke verlenging om een nieuwe Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De VOG aanvraag dient binnen 24 uur na gunning te worden aangevraagd.
De NAW-gegevens én integriteitsverklaring dienen binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend te worden aangeleverd.
De overeenkomst dient door alle partijen ondertekend te zijn alvorens de kandidaat kan starten.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Financieel Adviseur/Coördinator P&C.
  • Aanwezig op kantoor op in ieder geval twee à drie dagen, in ieder geval de donderdag en de andere dagen in overleg.
  • Aantoonbare kennis van en/of werkervaring met de P&C cyclus binnen een gemeente (aantoonbaar in het cv).

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een financiële of economische richting.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Coördinator P&C bij een gemeente of gemeentelijke regeling in de afgelopen 5 jaar.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke P&C cyclus in de afgelopen 5 jaar.
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met de BBV (Besluit Begroting en Verantwoording).
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van het verbinden van stakeholders.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx