Bij de gemeente Moerdijk staan we voor een belangrijke uitdaging.
De gemeente gaat de kwaliteit van het (controle)dossier van de jaarrekening verbeteren. Daarom zoeken wij een ervaren Coördinator Planning & Control die tijdelijk ons team komt ondersteunen en helpt om de gewenste verbeteringen door te voeren. Je gaat samen met een coördinator van de gemeente het werk coördineren en uitvoering geven aan het controledossier. Je hebt een kritische blik op de kwaliteit van het dossier en draagt ook bij aan de verbetering. Als coördinator speel je een cruciale rol in het verbeteren van onze financiële processen en lever je een belangrijke bijdrage aan het versterken van de betrouwbaarheid en transparantie van onze rapportages.
Naast het meehelpen in het jaarrekeningdossier, zoeken wij iemand die affiniteit heeft met het opstellen van een liquiditeitsprognose. Dit is het opzetten van een liquiditeitsprognose, zodat de gemeente over meerdere jaren inzicht gaat krijgen op het gebied van treasury.
Verantwoordelijkheden
- (Mede) Coördineren van de jaarlijkse planning van de jaarrekening.
- Implementeren van verbeteringen naar aanleiding van bevindingen uit de accountantscontrole.
- (Mede) Opstellen van het (controle)dossier en de jaarstukken.
- Signaleren van risico’s en knelpunten en adviseren over passende oplossingen.
- Zorgdragen voor tijdige en accurate levering van stukken aan de accountant.
- Schakelen met interne stakeholders (management, teamleiders) en externe partijen (zoals de accountant).
- Bevorderen van kennisdeling en procesoptimalisatie binnen het team.
Eisen:
- Deze opdracht kan niet ingevuld worden door een ZZP’er (wet DBA/VBAR). Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt. Er kan om een werkgeversverklaring worden gevraagd.
- Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit het cv.
Wensen:
- Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring binnen planning & control bij een gemeente. Dit moet blijken uit het cv.
- De mate waarin de kandidaat beschikt over de in de aanvraag genoemde competenties, wordt beoordeeld op basis van motivatie, cv en een eventueel persoonlijk gesprek.
- Kandidaat heeft ervaring met gemeentelijke financiën en relevante systemen (bijv. Financials). Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat heeft ervaring met accountantscontroles en het opvolgen van bevindingen. Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat heeft ervaring met het opbouwen van controledossiers voor de jaarrekening. Dit moet blijken uit het cv.