Gemeente Twenterand zoekt coördinerend recordmanager
Gemeente Twenterand is op zoek naar een coördinerend recordmanager voor de periode 1 maart tot 1 juli 2025 voor 18 uur per week.
Wie zijn wij?
Ons Twenterand is een betrokken gemeente in het Overijssels land. Van Bruinehaar tot Den Ham, de plek waar we onze vrijheid vinden. Een plek waar we klaar staan voor elkaar. Met ruim 300 medewerkers voelen we ons verbonden met alle 34.000 inwoners en betrokkenen die hier wonen, werken, leven en recreëren.
Bij Twenterand geloven we dat veranderen iets is wat je samen doet. Met onze maatschappij, inwoners en onze medewerkers. We staan klaar voor onze mensen en luisteren naar de mensen die hier leven, werken, wonen en recreëren. We zijn impactmakers, échte publieksmensen die hun verantwoordelijkheid voelen en nemen. En we houden van het Twentse landschap. We werken en leven daar op de rand waar de vonk oversloeg.
Wat ga je doen?
De coördinerend recordmanager gaat zich bezighouden met de volgende opdrachten:
Coaching en begeleiding van nieuwe medewerkers
Het subteam informatievoorziening heeft twee nieuwe medewerkers. De functie van recordmanager en medewerker kwaliteitszorg zijn onlangs ingevuld en hebben op dit moment nog beperkte ervaring en kennis. De coördinerend recordmanager gaat hen de weg wijzen in de organisatie, systemen, structuren, is inhoudelijke vraagbaak en tuigt verbetertrajecten op.
Het doel is dat de nieuwe medewerkers binnen 4 maanden redelijk zelfstandig invulling kunnen geven aan hun toegewezen rol, bekend zijn met de organisatie en gebruikte systemen en structuren, en op de hoogte zijn of participeren in verbeterprojecten.
Bijwerken en opschonen archief in het kader van de herinrichting gemeentehuis
In het kader van het lopend project herinrichting gemeentehuis invulling geven aan vraagstukken omtrent archief om dat bij te werken en op te schonen voor de domeinen Samenleving en Ruimte.
Het doel is dat er sprake is van een bijgewerkt archief zodat er bij de herinrichting geen belemmeringen ontstaan. De coördinerend recordmanager ziet toe op monitoring en analyse van de informatiehuishouding voor het domein Samenleving en ziet toe op geoptimaliseerde werkprocessen.
Eisen
- De kandidaat is in het bezit van SOD1 en SOD2 en HDMI.
- De kandidaat heeft minimaal 10 jaar werkervaring bij een gemeentelijke organisatie binnen het informatiebeheer.
- Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.
Wensen
- De kandidaat heeft actuele kennis van de primaire – en secundaire processen van de gemeenten.
- De kandidaat heeft minimaal 10 jaar werkervaring bij een gemeentelijke organisatie binnen het informatiebeheer.
- De kandidaat heeft actuele ervaring met en kennis van de Wet Elektronisch Bestuurlijk Verkeer, Archiefwet, kwaliteitsmanagement, projectarchivering en zaakgericht werken.
- De kandidaat heeft actuele ervaring met en kennis van gemeentelijke zaaksystemen zoals Corsa.