Organisatie
Provincie Flevoland is beheerder van circa 200 km vaarten. Deze vaarten hebben een belangrijke functie. Ze zorgen, dat de provincie bereikbaar is via het water. De oevers van de vaarten spelen een cruciale rol in het waarborgen van een veilige scheepvaart, de doorstroming van het water en de bescherming van het achterland. Het overgrote deel van de oeverbeschermingsconstructies is in de jaren ’40 t/m ’70 van de vorige eeuw aangelegd. Deze constructies bereiken inmiddels het eind van hun technische levensduur.
Deelproject Oevermaatregelen Tranche 1
Op basis van een inventarisatie van alle vaarten in de provincie is besloten de vaarten gefaseerd en risico-gestuurd aan te pakken middels het meerjarenprogramma (MJP) Oevermaatregelen. Dit programma heeft tot doel op een zo effectief en efficiënt mogelijke manier grootschalig onderhoud en waar nodig vervanging te realiseren. Deze opdracht richt zich op de eerste tranche binnen het programma. Het bouwteam van het eerste deelproject Oevermaatregelen Tranche 1 (T1) rondt de voorbereiding begin 2025 (Q1) af. Als directievoerder ben je onderdeel van het beoordelingsteam van het uitvoeringsontwerp en ben je verantwoordelijk voor de begeleiding tijdens de uitvoering.
Project Natuurvriendelijke Oevers
Parallel aan deelproject T1 wordt het project Natuurvriendelijke Oevers (NVO) opgestart waarin achterstallig onderhoud aan bestaande NVO met oog voor de ecologische ontwikkeling wordt uitgevoerd. De 1e onderhoudsslag van dit project wordt in Q3 en Q4 2025 uitgevoerd.
Opdracht
Als directievoerder houd je toezicht en voer je Directie UAV binnen het deelproject T1 en het project NVO in samenwerking met de contractmanager en projectmanager van beide projecten. In de voorbereidingsfase van het project maak je onderdeel uit van het projectteam en breng je kennis met betrekking tot de uitvoering van het werk in. Tijdens de uitvoering ben jij in samenwerking met de contractmanager binnen het team de spin-in-het-web. Je bent het aanspreekpunt voor de aannemer en werkt nauw samen met een toezichthouder die je inhoudelijk ook aanstuurt. Je houdt de andere leden van het projectteam op de hoogte van de voortgang en betrekt hen tijdig bij cruciale afwegingen. Indien nodig dien je te escaleren naar de projectmanager. Er wordt op een risicogestuurde manier gewerkt. Ook zal je worden betrokken bij het beoordelen van het bestek en tekeningen van vervolgtranches, er wordt van jou verwacht dat je praktische uitvoeringskennis inbrengt. Jouw belangrijkste taken zijn:
- Beoordeling van bestek en bestektekeningen voor aanbesteding;
- Beoordelen / goedkeuren aangeleverde werkplannen, berekeningen, kwaliteitsplannen, veiligheidsplannen e.d. door aannemer;
- Voeren van overleg en maken van afspraken met aannemer over de uitvoering;
- Voorzitten en verzorgen van de verslaglegging van bouwvergaderingen;
- Verantwoordelijk voor financiële afwikkeling realisatiefase (termijnstaten, meer- en minderwerk, eindafrekening);
- Deelname aan informatieavonden;
- Deelname aan Project Follow-Ups en projectteamoverleg;
- Verantwoordelijk voor de opneming, oplevering werk met aannemer en beheerder;
- Het aansturen van de toezichthouder.
Benodigd aantal professionals
1.
Werkdagen
De opdracht wordt 1 dag per week uitgevoerd en met ingang van 1 juli 2025 voor 2 dagen per week (met een flexibele inzetbaarheid) gedurende een periode van 52 weken. Hierbij is in beginsel rekening gehouden met een verlofperiode van ongeveer 4 weken. Na afloop van de initiële periode zal er een evaluatiemoment/DBA-toets plaatsvinden.
Voor een eventuele verlenging van de opdracht zal aansluitend een periode van 48 weken worden aangehouden (uitgaande van ongeveer 4 weken verlof) tenzij sprake is van een langere verlofperiode. In dit geval zal deze verlengingsperiode korter zijn.
De uitvoeringsperiode van T1 bedraagt ca. 2 jaar en de uitvoeringsperiode van project NVO ca. 5 jaar.
Competenties
- Je bent in staat om helder en overtuigend te communiceren en beschikt over goede onderhandelingsvaardigheden;
- Je hebt een klantgerichte, dienstverlenende en resultaatgerichte instelling, maar bent ook in staat om op een diplomatieke wijze ‘nee’ te verkopen;
- Onder druk ben je goed in staat om je werk te blijven doen en je houdt overzicht;
- Je bent collegiaal en een teamplayer, je werkt integraal en goed samen met collega’s binnen en buiten het team;
- Je bent flexibel inzetbaar;
- Je bent in staat om hoofd- en bijzaken te onderscheiden en weet indien nodig tijdig te escaleren;
- Je werkt efficiënt, nauwkeurig en kwaliteitsgericht;
- Je bent in staat zelfstandig meerdere projecten van uiteenlopend aard te begeleiden in de uitvoering en voorbereiding;
- Je beschikt over goede contactuele eigenschappen en bent in staat om een volwaardig gesprekspartner van de aannemer te zijn.
Cv-richtlijnen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Uit het cv dient duidelijk naar voren te komen waarom de kandidaat geschikt is voor deze functie.
Eisen
- Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren. Indien nodig stelt de opdrachtgever een token ter beschikking;
- Een maximum uurtarief van € 95- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender;
- Beschikbaar per 17 februari 2025 voor 12 uren per week gedurende de looptijd van de opdracht;
- Aantoonbare afgeronde opleiding op HBO niveau of MBO niveau 4 in de richting civiele techniek.
Wensen
- Aantoonbare werkervaring met het werken binnen een bouwteam;
- Aantoonbare werkervaring op het gebied van oeverbeschoeiingen (benoem dit duidelijk in het cv.): 1 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring (10 pt) 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring (15 pt) 5 jaar of meer aantoonbare werkervaring (30 pt) Tot 1 jaar aantoonbare werkervaring (0 pt);
- Aantoonbare werkervaring met het voeren van directie UAV (benoem dit duidelijk in het cv.): 1 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring (15 pt) 5 jaar of meer aantoonbare werkervaring (30 pt) Tot 1 jaar aantoonbare werkervaring (0 pt);
- Ervaring met programma’s als Ibis, Visi, e.d. (benoem dit duidelijk in het cv.): 1 tot 2 jaar aantoonbare werkervaring (15 pt) 2 jaar of meer aantoonbare werkervaring (30 pt) Tot 1 jaar aantoonbare werkervaring (0 pt).