Documentenbeheer-project suurhoffbrug

Rijkswaterstaat

Verlopen op: 18 feb 2025 om 11:00
Max. Uurtarief: 78
Aantal uur per week: 8
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 18 februari 2025
Eind datum: 28 februari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Je werkt aan het project Suurhoffbrug (A15), een cruciale verbinding voor de regio. De Suurhoffbrug is de toegangspoort naar de Maasvlakte en vormt een belangrijke schakel tussen het westen van Voorne-Putten en de Botlek, Europoort en Rotterdam. Door de toename van het steeds zwaarder wordende vracht- en personenautoverkeer is de brug toe aan vervanging. In 2021 hebben we een extra boogbrug geplaatst naast de oude brug, waardoor het verkeer nu over twee bruggen rijdt en het gewicht verdeeld wordt. Rond 2030 wordt de Suurhoffbrug vervangen door een nieuwe oeververbinding. Het project bevindt zich momenteel in de planstudiefase. Er is bovendien een belangrijk raakvlak met ProRail, aangezien de nieuwe brug afhankelijk is van de naastgelegen spoorbrug.

Opdracht dient te worden uitgevoerd binnen de richtlijnen van het project. De opdracht omvat het uitvoeren van het beheer op de archivering in het (document management) systeem door (project)medewerkers. Dit beheer vindt plaats tijdens het uitvoeren van activiteiten zoals: registreren, met dateren, ordenen en classificeren (vertrouwelijkheid) van documenten/informatie. Daarnaast: het zorgen voor een actueel ordeningsplan, waarderen van de dossiers, autoriseren van medewerkers, geven van training/opleiding aan (project)medewerkers en zorgen voor de benodigde middelen. Een belangrijke taak is het coachen van de projectmedewerker zodat deze zich bewust is van zijn/haar taken en verantwoordelijkheden met betrekking tot documentbeheer en archiefvorming en deze adequaat uitvoert, waarmee de informatiehuishouding continu verbetert.

Taken
Taken die horen bij het beheren van een digitaal projectarchief zijn o.a.:
➢ Het opstellen en actueel houden van een autorisatiematrix;
➢ Het verlenen en intrekken van autorisaties tot het gebruikte (document management) systeem;
➢ Het maken van relevante standaardweergaven of standaard zoekvragen in het document management systeem naar behoefte van de medewerkers;
➢ Instrueren van (nieuwe) projectmedewerkers zodat deze de eigen taken met betrekking tot documentbeheer en archiefvorming zelfstandig en adequaat kunnen uitvoeren;
➢ Het toevoegen, ordenen, waarderen en selecteren, en muteren van nieuwe (sub)dossiers binnen de ordeningsstructuur;
➢ Het actueel houden van alle documenten die bij het beheren van het projectarchief horen;
➢ Het verplaatsen van documenten en/of (sub)dossiers;
➢ Toezien op het juist verwerken van inkomende, interne en uitgaande documenten conform kaders en het tijdig beschikbaar stellen van de juiste informatie aan de juiste persoon (routeren van post- en e-mailstukken);
➢ Het melden van storingen aan Lokaal Functioneel Beheer (LFB), bijv. afdeling Informatievoorziening en beheer (IV-B);
➢ Het inventariseren en melden van verbetervoorstellen t.b.v. applicaties in de vorm van functionele wensen conform het proces van LFB.

Resultaat opdracht
1. Ingericht projectarchief volgens de afspraken die met de opdrachtgever zijn gemaakt en dat voldoet aan de kwaliteitseisen die RWS hieraan stelt (o.a. ordening, waarderen en selecteren, toepassen van metadata);
2. Actuele middelen voor het documentbeheer en archivering (o.a. autorisatiematrix, werkinstructies, handleidingen, ordeningsstructuur).

Leiding en toezicht
Ja.

Meest essentiële competenties
➢ Analyseren / analytisch denkvermogen (verbanden kunnen leggen);
➢ Dienstverlenende en klantgerichte instelling;
➢ Hands-on mentaliteit (kunnen denken in mogelijkheden en werkbare oplossingen);
➢ Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden, waaronder:
• Rapportages en hulpmiddelen kunnen opstellen;
• Didactische vaardigheden voor instrueren en begeleiden van gebruikers;
➢ Luisteren (de vraag achter de vraag kunnen achterhalen);
➢ Nauwkeurigheid;
➢ Omgevingsbewustzijn (Je weet wat er binnen de organisatie speelt);
➢ Proactieve instelling;
➢ Plannen en organiseren (op een zelfstandige manier je eigen werk indelen en je deadlines zonder stress halen);
➢ Zelfontwikkeling (je leert van je omgeving en van situaties, en past dit toe op je werk);
➢ Zelfstandigheid (je kan je werk zelfstandig uitvoeren, je neemt het initiatief om zaken te verbeteren en zoekt de collega’s op als je ze nodig hebt).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal hbo denk- en werkniveau met een afgeronde mbo-opleiding in het vakgebied van informatiemanagement of een gelijkwaardige opleiding.
  • Meer dan 2 jaar aantoonbare werkervaring met werken met een Document Management Systeem (DMS) en het vakgebied van digitaal archiveren.
  • Ervaring met en kennis van (documentair) informatiebeheer en -dienstverlening, en het gebruik van DIM-gerelateerde ICT-middelen.
  • Zelfstandig werkinstructies en handreikingen opstellen.

Wensen

  • Kennis van relevante kaders en regelgeving (bijv. Woo, AVG, Aw, BIHR, Toepassingsmodel metadata).
  • Ervaring met recordmanagement in de M365 SharePoint applicatie.
  • Aantoonbare kennis van, en ervaring met, een overheidsinstelling.
  • Werkervaring in het vakgebied van digitaal archiveren.
  • Ervaring met werken met een documentbeheersysteem (DMS) en archiveringssoftware SharePoint Connect van Rijkswaterstaat.
Deze opdracht is verlopen.